w ostatnim numerze |
include"ostatni.php"; ?> |
czytaj także |
include"menu lewe.php"; ?> |
|
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP
26 lutego 2008
Organizacja EuroNCAP wprowadziła nową kategorię samochodów (pickup) poddawanych testom zderzeniowym. Jako pierwsze wzięły w nich udział: Nissan Navara, Isuzu D-Max/Rodeo oraz Mitsubishi L200.
Ponadto ogłoszono wyniki dla: Suzuki Splash, Renault Kangoo, Citroen C5, BMW X3 oraz Daihatsu Terios.
Nissan Navara - segment pickup, otrzymał 1 (przekreśloną) gwiazdkę (18 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (1 pkt.), bocznego (16 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów na przednich miejscach (1 pkt.). Ocena dotyczy modeli o numerach VIN: VSKCVND40U0218002 - VSKCVND40U0276585.
Zobacz: Poprawiony wynik po modyfikacji oprogramowania sterownika poduszek powietrznych (14 marca 2008)
W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (32 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (14 pkt.).
Auto posiadałoł: dwie czołowe poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz sygnalizację niezapiętych dla miejsca kierowcy.
Oświadczenie Nissana w sprawie wyników tego testu.
Isuzu D-Max/Rodeo - segment pickup, otrzymało 2 (w tym jedną przekreśloną) gwiazdki (17 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (2 pkt.), bocznego (15 pkt.).
W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 2 gwiazdki (22 pkt.), a za ochronę pieszych 1 gwiazdkę (2 pkt.).
Auto posiadało: przednią poduszkę powietrzną pasażera oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami.
Mitsubishi L200 - segment pickup, otrzymało 4 gwiazdki (27 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (9 pkt.), bocznego (16 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc (2 pkt.).
W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (32 pkt.), a za ochronę pieszych 1 gwiazdkę (2 pkt.).
Auto posiadało: przednie poduszki powietrzne oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.
Suzuki Splash - segment aut miejskich, otrzymało 4 gwiazdki (30 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (13 pkt.), bocznego (16 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy (1 pkt.).
W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (32 pkt.), a za ochronę pieszych 3 gwiazdki (19 pkt.).
Auto posiadało: przednie i boczne poduszki powietrzne oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.
Renault Kangoo - segment minivanów, otrzymało 4 gwiazdki (28 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (13 pkt.), bocznego (14 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy (1 pkt.).
W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (41 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (14 pkt.).
Auto posiadało: przednie i boczne poduszki powietrzne oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.
Citroen C5 - duży samochód rodzinny, otrzymał 5 gwiazdek (35 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (15 pkt.), bocznego (16 pkt.), w słup (2 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc (2 pkt.).
W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (38 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (11 pkt.).
Auto posiadało: poduszki powietrzne przednie, boczne, kurtynowe i chroniącą nogi kierowcy oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.
BMW X3 - mały samochód terenowy, otrzymał 4 gwiazdki (28 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (12 pkt.), bocznego (15 pkt.), w słup (1 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc (0 pkt.).
W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 4 gwiazdki (39 pkt.), a za ochronę pieszych 1 gwiazdkę (5 pkt.).
Auto posiadało: poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.
Daihatsu Terios - mały samochód terenowy, otrzymał 4 gwiazdki (28 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (11 pkt.), bocznego (15 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich miejsc (2 pkt.).
W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (31 pkt.), a za ochronę pieszych 3 gwiazdki (19 pkt.).
Auto posiadało: poduszki powietrzne przednie i boczne oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia.
Szczegółowe wyniki testów opublikujemy w numerze 2/2008 magazynu motoryzacyjnego "Jedź Bezpiecznie". |
|