Akcje promujące bezpieczeństwo na drodze
Pierwsze efekty akcji "Prowadzący-niepijący"
10-01-2007
Pierwszym efektem podpisania w ubiegłym roku „Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego” przez Browary Polskie jest kampania społeczna „Prowadzący - niepijący”. W jej pilotażowym programie „Piłeś - Pohamuj się - Nie jedź”, przeprowadzonym w 20 łódzkich pubach i dyskotekach, udział wzięło ponad 12 tysięcy osób.
Jej podstawowym zadaniem, było zachęcenie bawiących się w nich osób, do wybrania ze swojego grona kierowcy, który zobowiąże się, że nie będzie pił alkoholu i odwiezie samochodem swoich znajomych do domu. Organizatorom udało się zachęcić do tego 1354 kierowców, których nazwano „DRIverami”.
Dzięki współpracy z władzami miasta udało się też zorganizować alternatywne środki transportu - w autobusach nocnych przejazd kosztował tylko złotówkę, zaś Miejskie Przedsiębiorstwo Taksówkowe oferowało specjalne rabaty.
Wśród osób bawiących się w wybranych lokalach TNS OBOP przeprowadził ankietę. 75% badanych osób, jako główny przekaz akcji zapamiętało, że nie wolno prowadzić pojazdu po spożyciu alkoholu. 44% „DRIverów” wywodziło się z grona znajomych, a w 19% przypadkach był on członkiem rodziny ankietowanego.
Według statystyk Komendy Wojewódzkiej w Łodzi, w okresie trwania pilotażowej akcji, zatrzymano o 35% mniej nietrzeźwych kierowców, niż w analogicznym czasie ubiegłego roku.
W 2007 roku podobne akcje przeprowadzane będą w pozostałych miastach wojewódzkich. Browary Polskie zobowiązały się w „Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego” do prowadzenia w latach 2007-2009 działań w zakresie kształtowania bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym i edukowania społeczeństwa, żeby po spożyciu alkoholu nie prowadzić pojazdów.
Czytaj także:
· Prowadzący - niepijący 22-11-2006
|