include"menu_lewe.php"; ?> |
|
PREZENTACJE |
Ford Transit Custom i Tourneo Custom
Nowe oblicza Transita
29-06-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Zanim do sprzedaży trafi kolejna generacja Transita, Ford zaprezentował nową rodzinę... Transita. Podział w niej jest bardzo wyrazisty, a do tego dochodzą kolejne modele plasowane w segmencie aut osobowych.

Taka polityka firmy w czasach kryzysu może dziwić, tym bardziej, że Ford w Europie odnotowuje straty. Ale jak podkreślał na prezentacji prezes Ford Polska, Adam Kołodziejczyk, koncern konsekwentnie realizuje długoletnią strategię rozwoju i planowo wprowadza do oferty kolejne nowości. Do końca przyszłego roku Ford będzie jednym z nielicznych na rynku producentów posiadających najmłodszy modelowo park samochodowy. A sytuacja finansowa firmy w skali globalnej jest na bardzo stabilnym poziomie.
Zresztą Transit to jeden z najpopularniejszych na rynku modeli samochodów dostawczych. Auto produkowane jest od 1965 roku i niedawno opuścił fabrykę 7-milionowy egzemplarz. Obecna, VII generacja, plasuje się w dwóch segmentach sprzedaży - pojazdów jedno- i dwutonowych. Konkurencja w każdym z nich oferuje osobny model i tą drogą chce teraz podążać Ford. W lżejszym segmencie wprowadzany jest Transit Custom, który powalczy o klientów m.in. z Vito, Trafikiem i Transporterem, zaś w cięższym pozostanie obecny Transit obok Craftera, Daily, Ducato, Mastera i Sprintera.

Jednak na podziale tonażowym nie koniec. Custom ma 4 wersje użytkowe - van (2/3 osobowy), van z podwójną kabiną (zamontowane na stałe fotele 3 fotele w II rzędzie), kombi van (5/6 osób, przy czym II rząd foteli można złożyć lub wyjąć) i kombi (8/9 osób ze składanym lub wyjmowanym III rzędem foteli) oraz 2 rozstawy osi - krótki (2933 mm) i długi (3300 mm - od października tego roku). W tym ostatnim powiększa się powierzchnia w części bagażowej.
Transit Custom zdążył już zdobyć uznanie ekspertów z branży motoryzacyjnej, czego dowodem jest prestiżowy tytuł International Van of the Year 2013. To także pierwsze, i na razie jedyne, w historii testów zderzeniowych EuroNCAP auto z segmentu Business i Vans Familly, które otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Dodatkowo przyznano mu dwa wyróżnienia za system utrzymania pojazdu na pasie ruchu oraz funkcję Emergency Assistance. O jego walorach użytkowych przekonamy się już w połowie lipca, gdy na testy do naszej redakcji trafi wersja kombi van.
Nowa kategoria samochodów w testach EuroNCAP
12-12-2012
Na koniec tego roku EuroNCAP ogłosiło kolejne wyniki swoich testów zderzeniowych. Tym razem dotyczą one samochodów osobowych zbudowanych na platformie dostawczych.
czytaj dalej >>
|
Jeszcze w grudniu do Customa dołączy Transit Connect, a na przełomie maja i czerwca 2014 roku Transit Courier. Także wiosną przyszłego roku pojawi się nowa generacja "dużego" Transita. W planach są jeszcze modele z wyższym dachem oraz platformy do indywidualnej zabudowy.

Ale nadal to jeszcze nie wszystko. Na bazie Transita powstała gama osobowych vanów o nazwie Tourneo. Ich oferta skierowana jest do właścicieli małych firm, którzy chcą mieć jednocześnie auto i do pracy i dla rodziny oraz flot - głównie hotele, lotniska, taksówki, biura turystyczne czy placówki dyplomatyczne.
Jako pierwsze do sprzedaży trafiło 8/9-osobowe Tourneo Custom plasowane przez producenta powyżej modelu Galaxy. W grudniu ofertę uzupełni 5/6 osobowe Tourneo Connect (w planach także wersja Grand), które wpasuje się pomiędzy warianty C-Maxa, a w I półroczu 2014 roku 5/6 osobowe Tourneo Courier będący odpowiednikiem B-Maxa.
Wspomniane wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP obejmują także modele Tourneo. W obu przypadkach przypisano je wersji wyposażenia Trend. W polskich salonach dla Customa van to środkowa poziom, w kombi topowa, a dla Tourneo bazowa.

Bez względu na to wszystkie zawierają m.in. przednią poduszkę powietrzną kierowcy, kolumnę kierownicy regulowaną na głębokość i wysokość, elektrycznie sterowane szyby z przodu, system ułatwiający ruszanie pod górę (HSA) oraz ABS i ESP. Ilość montowanych elementów i systemów wzrasta wraz z przybywaniem miejsc dla pasażerów i przeznaczeniem auta. W 8/9 osobowym modelu Tourneo Custom montowane są np. uchwyty do fotelików typu Isofix z górnym punktem kotwiczenia na wszystkich miejscach w II- i na środkowym w III-rzędzie siedzeń.
Wszystkie auta napędzane będą 2.2 litrowym silnikiem wysokoprężnym TDCi o mocach 100 (tylko Transity), 125 lub 155 koni mechanicznych z 6-biegową skrzynią manualną. Przedstawiciele Forda deklarują, że w zależności od potrzeb i rozwoju sytuacji wprowadzą kolejne jednostki napędowe i przekładnie.

Ceny nowych modeli, podobnie jak ich przeznaczenie, są bardzo zróżnicowane. Bazową wersję Transita Custom można kupić za blisko 94 tys. złotych, a najdroższą za ponad 144 tys. złotych. Od tego poziomu zaczynają się dopiero ceny Tourneo Custom, a kończą na kwocie 163 tys. złotych. |
|
|
include"menu_prawe.php"; ?> |