Fotogaleria 08-01-2007, tekst: Jacek Dobkowski, foto: archiwum, rysunki: Mercedes
• Auto z trudem zmieściło się w rozstawie szyn na myjni automatycznej dla samochodów osobowych. Szerokość R-Klasy wynosi 1922 mm (bez lusterek). Do wyboru mamy modele o długości 4922 mm (rozstaw osi 2980 mm) lub 5157 mm (rozstaw osi 3215 mm). Wysokość auta to odpowiednio 1659 i 1661 mm.
• Położenie czteroramiennej kierownicy regulowane jest na wysokość i głębokość.
W pokryte skórą koło kierownicy wbudowano przyciski do sterowania m.in. sprzętem audio i telefonem GSM.
• Połączenie tradycyjnych zegarów z cyfrowo wyświetlanymi informacjami komputera pokładowego.
• W przypadku uderzenia w tył auta przednie, aktywne zagłówki Neck-Pro przesuwają się do przodu i w górę. Chronią w ten sposób przed urazami kręgosłup na odcinku szyjnym. Niestety, nawet w takim aucie, trzeba za nie dopłacić.
• W drzwiach kierowcy umieszczono przyciski do sterowania szybami oraz położeniem lusterek.
• Testowany model wyposażony był w odłączalny system ESP/4ETS, czujniki parkowania oraz zawieszenie pneumatyczne z regulacją poziomu nadwozia.
Zawieszenie możemy ustawić także w trybie jazdy „Sport” lub „Comfort”.
• W R-Klasie zamontowano sześć niezależnych foteli. Złożone Oparcia siedzeń w II i III rzędzie tworzą płaską podłogę przestrzeni bagażowej. W tej wersji mierzy wynosi ona 2385 litrów.
• Opcjonalne reflektory bi-ksenonowe mają funkcję aktywnego oświetlania zakrętów, dynamiczną regulację zasięgu i wysokociśnieniowe spryskiwacze.
• R-Klasa nie została poddana testom zderzeniowym EuroNCAP. Na rysunku producent auta zaznaczył sposób rozłożenia energii przy uderzeniu w przód auta.