portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyścigi | WTCC 2014

Citroen gra na własnym boisku!
17-04-2014 | źródło: materiały prasowe

W tydzień po inauguracyjnej rundzie, Wyścigowe Mistrzostwa Świata FIA WTCC po raz pierwszy zawitają na tor Paul Ricard w Prowansji. Citroeny C-Elysee WTCC zdążyły już zrobić wielkie wrażenie, zaliczając potrójne, a następnie podwójne zwycięstwo w Maroku.



Od chwili, gdy w Maroku opadła chorągiewka na linii mety, wszyscy członkowie zespołu Citroen Racing prowadzą wyścig z czasem. Zakończenie rundy w Marrakeszu dzielą od pierwszych wolnych treningów na torze Paul Ricard tylko cztery dni, dlatego nie można pozwolić sobie nawet na chwilę odpoczynku. Kiedy tylko ciężarówki ze sprzętem dotarły do prowansalskiego departamentu Var po pokonaniu odległości 2500 km i przeprawie promem przez Morze Śródziemne, mechanicy skupiają swoje wysiłki w szczególności na Citroenie C-Elysee WTCC Yvana Mullera, poważnie uszkodzonym w wypadku, do jakiego doszło w ostatnią niedzielę podczas drugiego wyścigu.

Xavier Mestelan, dyrektor techniczny zespołu Citroen Racing:
"Uszkodzenia wydają się rozległe, ale konstrukcja podwozia pozostała nietknięta, dzięki czemu będziemy w stanie naprawić i przygotować samochód na czas. Bardzo zależy nam na tym, aby Yvan dysponował doskonale przygotowanym samochodem i mógł rywalizować z innymi na równych prawach. Jednak oczywiście nie zaniedbujemy z tego powodu przygotowania C-Elysee Pechita i Sebastiena. Niezależnie od pracy wykonanej na testach, wciąż jeszcze jesteśmy na etapie odkrywania tego samochodu".

Od czasu utworzenia w roku 2005, seria Wyścigowych Mistrzostw Świata gościła we Francji w Magny-Cours (lata 2005 i 2006) i w Pau (2007 do 2009). W tegorocznym kalendarzu ponownie znalazła się runda we Francji, tym razem na torze Paul Ricard, dawniej zwanym Le Castellet. Wyścigi odbywać się będą na stosunkowo krótkiej pętli, liczącej 3841 m, która stanowi jedną z wielu możliwych konfiguracji tego obiektu.

W przeciwieństwie do trasy w Marrakeszu, złożonej z kilku długich prostych, kończonych bardzo mocnymi hamowaniami, układ toru we Francji obejmuje w przeważającej części długie, szybkie łuki, lubiane przez kierowców, choć wymagające wielkiej koncentracji. Najbardziej znane z nich są podwójny prawy Beausset oraz będący niemalże symbolem Paul Ricard słynny zakręt Signes.

Yvan Muller:
"Sądzę, że publiczność w Castellet obejrzy bardzo ciekawą walkę. Mam z Paul Ricard dobre wspomnienia, szczególnie z Pucharu Świata Samochodów Turystycznych. Było to w roku 1995 - aż wstyd przyznać, jak dawno, podczas mojego drugiego sezonu startów w serii Superturismo. Zająłem wtedy czwarte miejsce".

Sebastien Loeb:
"To jeden z najlepiej znanych mi torów, obiekt, który bardzo mi odpowiada. Mam nadzieję, że włączę się do walki o wygraną we francuskiej rundzie sezonu. Przekonamy się, jakie będą rzeczywiste możliwości wyprzedzania, bowiem to wcale nie jest oczywiste, jako, że proste są tam stosunkowo krótkie. Dlatego wydaje mi się, że i tym razem bardzo ważną rolę odegrają kwalifikacje".

Zespół Citroen Racing, podobnie, jak część spośród jego rywali, przeprowadził treningi w Castellet w końcu marca. Pomimo, że pogoda była wówczas raczej przedwiosenna, testy te z pewnością przyniosły kierowcom korzyści w postaci odświeżonej znajomości terenu.


Wielki sukces Citroena w Marakeszu
14-04-2014

W swoim pierwszym występie w serii wyścigowej WTCC FIA Citroen odniósł potrójne zwycięstwo. Jose-Maria Lopez wyjeżdża z Maroka jako lider klasyfikacji kierowców Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA, mając jeden punkt przewagi nad Sebastienem Loebem.


Po niemal perfekcyjnym weekendzie w Marrakeszu zespół jako całość i jego kierowcy zajmują czołowe miejsca w obydwu klasyfikacjach. W tabeli producentów Citroen ma 51 punktów przewagi nad najbliższym z konkurentów. Wśród kierowców różnice są mniejsze, a sytuacja bardziej dynamiczna. Jose-Maria Lopez za wygraną w kwalifikacjach oraz pierwsze i drugie miejsce w dwóch wyścigach zdobył w sumie 48 punktów, Sebastien Loeb ma ich 47. Yvan Muller wskutek odpadnięcia w drugim biegu w Maroku zajmuje obecnie piąte miejsce w klasyfikacji kierowców, mając na swoim koncie 17 punktów.

Yves Matton, Dyrektor zespołu Citroen Racing:
"Przebieg pierwszego weekendu mistrzostw potwierdza, że mamy rewelacyjny skład kierowców. Mam nadzieję, że Yvan będzie miał tym razem więcej szczęścia i że także on odniesie swój pierwszy sukces sezonu 2014. Wprawdzie w Marrakeszu dominowaliśmy, niemniej nadal zachowujemy postawę pełną pokory. Mamy jeszcze dużo do uczenia się i jesteśmy pewni, że nasi przeciwnicy będą robili szybkie postępy".

Magia nazwy
26-04-2013

Pola Elizejskie to reprezentacyjna aleja Paryża, przy której znajduje się m.in. flagowy salon Citroena. Czyżby model C-Elysee nawiązywał to obu faktów?

Wyścigowy weekend rozpocznie się w piątek o godz. 12:30 od półgodzinnej sesji wolnych treningów. W sobotę dwie kolejne sesje próbne (o godz. 9:00 i 11:30) ułatwią zespołom przygotowanie się do kwalifikacji (15:00). Tak, jak w Formule 1, ten bardzo ważny element wyścigu składa się z trzech faz: Q1 (20 min.), Q2 (10 min., uczestniczy 12 najszybszych z Q1) oraz Q3 (jedno okrążenie ze startu lotnego dla pięciu najszybszych z Q2). W niedzielę start do wyścigu nr 1 nastąpi o godz. 13:15 (16 okrążeń). Po odstawieniu samochodów do parc ferme, zespoły będą miały tylko 15 minut na ich przygotowanie do wyścigu nr 2 (17:15).
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry