strona główna
www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody
Technika
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
www.jedz-bezpiecznie.pl SERWISY

Wydanie na weekend


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Doskonalenie techniki jazdy


Materiał Partnera


Salon samochodowy


Elektromobilność


Wywiady


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Czytelnia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Badania na rzecz poprawy bezpieczestwa

Euro NCAP nagradza Volvo za system WHIPS
20-01-2007, foto i rysunki: Volvo



Testy zderzeniowe Euro NCAP przeprowadzane s na wielu paszczyznach, w ktrych uzyskane wyniki w sposb szczegowy pokazuj stopie ochrony zapewniany przez dane auto. Analizuj je pniej wnikliwie producenci samochodw, dla ktrych stanowi nieocenione w dalszych pracach nad ulepszaniem systemw bezpieczestwa, rdo informacji.

W ostatnim czasie specjalici z organizacji Euro NCAP i ADAC (niemiecki Automobilklub wsptworzcy Euro NCAP) przeprowadzili m.in. badania na temat ochrony podrnych w przypadku najechania na ty auta. Test ten obejmowa fotele samochodowe i sposb ich zachowania przy zderzeniach. Specjalici za najlepszy w tej dziedzinie wskazali oferowany przez Volvo fotel z system WHIPS. Podobne wyniki uzyskano wczeniej w badaniach przeprowadzonych przez Szwedzki Zarzd Drg Publicznych i firm ubezpieczeniow Folksam.



W trakcie uderzenia w ty auta na odniesienie powanych urazw krgw szyjnych naraone s osoby siedzce z przodu najechanego pojazdu. Aby temu przeciwdziaa skonstruowano m.in. aktywne zagwki, ktre w chwili uderzenia maksymalnie wychylaj si w stron gowy siedzcej osoby.

Koncern Volvo swoje prace nad stworzeniem odpowiedniego przed tym zabezpieczenia rozpocz w latach 80. Pierwszym ich efektem byo skonstruowanie foteli, w ktrych w momencie uderzenia w ty auta, cofao si oparcie z jednoczesnym przesuniciem si w przd zagwka. W 1998 roku system zosta wprowadzony jako WHIPS (Whiplash Protection System). Konstrukcja przednich foteli w sposb kontrolowany wyhamowuje siy dziaajce na szyj i kark. Obecnie WHIPS dostpny jest standardowo w kadym modelu Volvo.


Wszystkie wspczesne modele Volvo wyposaone s standardowo w system WHIPS - na zdjciu najnowsze Volvo C30.

Typowe sekwencje ruchu w trakcie zderzenia


0 ms (w milisekundach)


40 ms (w milisekundach)


80 ms (w milisekundach)


120 ms (w milisekundach)


160 ms (w milisekundach)

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Aktualności
· Volvo Cars przejęte przez Chińczyków 03-08-2010
· Polska premiera Volvo S60 30-04-2010

Zapowiedzi
· Volvo C30 z napędem elektrycznym 21-12-2009
· Nowe Volvo S60 12-11-2009
· Ekologiczne Volvo w Genewie 02-03-2009
· Volvo C30 z napędem elektrycznym 02-10-2009
· Concept car Volvo S60 08-01-2009

Prezentacje
· Nowe Volvo S80 29-04-2006

Technika
· Volvo wprowadza nowy silnik GTDi 01-09-2010
· Innowacja Volvo w ochronie pieszych 17-04-2010
· EuroNCAP nagradza Volvo za system WHIPS 20-01-2007
· Centrum badań nad wypadkami 28-11-2006

Akcje przywoławcze do serwisów
· Volvo XC60 30-12-2009
· Volvo XC70, V70, XC60 i S80 07-06-2010
· Volvo XC70, V70 i S80 17-04-2010
· Volvo XC90 22-07-2010
· Volvo XC90 21-12-2009

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry