portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line


Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wózki

12-04-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Montowany w standardzie wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera poszerza możliwości ustawień fotelików tyłem do kierunku jazdy. Ograniczona w naszym Fordzie Focus hatchback pojemność bagażnika pomieściła dwa wózki dziecięce.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Foteliki dziecięce użyte w teście Forda Focus IV hatchback ST-Line:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyÅ‚em do kierunku jazdy za pomocÄ… pasa bezpieczeÅ„stwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogÄ… stabilizujÄ…cÄ… - zestaw zgodny z regulacjÄ… i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyÅ‚em lub przodem do kierunku jazdy za pomocÄ… opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogÄ… stabilizujÄ…cÄ… - zestaw zgodny z regulacjÄ… i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocÄ… Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniÄ…cym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocÄ… Isofix z systemem ASP chroniÄ…cym przy zderzeniach bocznych.

• Poznaj nasze oceny z montażu fotelików i pakowania wózków dzieciÄ™cych do bagażnika III generacji Forda Focusa w nadwoziu kombi (TESTY z 2014)

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Dezaktywacja przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustwienie na jego miejscu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy. Montaż możliwy jest wyłącznie za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa (ma on regulowaną wysokość).

Podczas prób z fotelikiem dziecięcym Maxi-Cosi Pebble Plus nie zauważyliśmy żadnych problemów (wszystkie wersje nowego Forda Focus mają wyprofilowane siedzenia).

Podgrzewanie foteli jest opcją, za dopłatą 900 złotych lub w Pakiecie Winter za 1750 zł (dodatkowo podgrzewana przednia szyba i kierownica).

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia od kokpitu i obniżenia całości. Pomimo to osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości swoich kolan.

Fotel pasażera w każdej wersji nowego Focusa wyposażony jest w manualną regulację odległości. W cenie Titanium otrzymujemy regulację wysokości oraz podparcia lędźwiowego. Te same ustawienia, poza bazową wersją Trend, dostępne są w Pakiecie Family (ST-Line 1100 złotych).

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Pary mocowań Isofix umieszczono na skrajnych miejscach kanapy. Obudowano je plastikowymi nakładkami co ułatwia prawidłowe wsunięcie szyn bazy lub fotelika dziecięcego.

Podczas montażu bazy Maxi-Cosi 2WayFix z nogą stabilizującą nie zauważyliśmy żadnych problemów. W podłodze nie ma dodatkowych schowków co zapewnia stabline podparcie, a podstawa bazy optymalnie przylegała do siedziska i oparcia kanapy.

Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika z siedzącym w środku dzieckiem.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Ustawienie na kanapie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga przesunięcia fotela pasażera maksymalnie do kokpitu. Pomimo to osoba dorosła siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan. Duża w tym zasługa odpowiednio wyprofilowanego schowka kokpitu.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Na bazie 2WayFix można również ustawić fotelik 2WayPearl przeznaczony dla nieco starszego dziecka. W pierwszej fazie wykorzystywany jest w ustawieniu tyłem do kierunku jazdy (taką pozycję zalecamy). W tej konfiguracji przedni fotel pasażera również należy przysunąć do kokpitu. W trakcie prób nie mieliśmy problemów z pochyleniem skorupy fotela w pełnym zakresie regulacji.

W tym przypadku fotelik zamontowany jest w kabinie samochodu. Szeroko otwierane drzwi, w tym większy otwór na wysokości szyb, zdecydowanie ułatwia wykonanie wszystkich czynności związanych z włożeniem dziecka do fotelika.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Jeśli nogi dziecka nie mieszczą się już w foteliku ustawionym tyłem do kierunku jazdy można go przełożyć do odwrotnej pozycji. Wcześniej podnieśliśmy zagłówek kanapy na maksymalną wysokość. Tutaj również nie mieliśmy problemów z pochyleniem skorupy fotelika w pełnym zakresie regulacji.

Miejsca montażu fotelików Isofix w nowym Fordzie Focus, jak i wszystkie wykorzystywane przez nas elementy Maxi-Cosi opracowane zostały według założeń standardu i-Size.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix, tzw. top-tether, umieszczono za skrajnymi miejscami oparć kanapy. Dostęp do nich możliwy jest zarówno od strony bagażnika, jak też kabiny pasażerskiej. Oparcia dzielone są standardowo w proporcjach 60:40.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Przed montażem fotelika Britax-Romer TriFix przeznaczonego dla starszego dziecka wyjęliśmy zagłówek z kanapy. Podczas prób nie zauważyliśmy żadnych problemów, podstawa dobrze przylegała do siedziska, skorupę fotelika mogliśmy pochylać w pełnym zakresie regulacji.

Tu również szeroko otwierane drzwi ułatwiają wykonanie wszystkich czynności związanych z posadzeniem i wyjęciem dziecka z fotelika.

Według naszych pomiarów siedzisko kanapy ma 44 cm długości, zaś plecy (bez zagłówków) 66 cm wysokości. Skrajne zagłówki można ustawić w trzech pozycjach wysokości - 72, 81 lub 84 cm.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zasłaniała klamry pasa bezpieczeństwa, z którego korzysta również dziecko. Tutaj również usunęliśmy zagłówek kanapy. Ten z fotelika mogliśmy ustawić na pełną wysokość, wegług naszych pomiarów odległość od siedziska kanapy do podsufitki wynosi 92 cm.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

Pod tym względem nowy Ford Focus nie jest wyjątkiem, pomimo, że pomiędzy dwoma fotelikami pozostało 37 cm wolnego miejsca. Bez przeszkód zmieści się tu dziecko, ale przebieg pasa bezpieczeństwa na odcinku barkowym nie zapewni odpowiedniej mu ochrony. Zdecydowanie odradzamy!

Środkowy zagłówek kanapy można ustawić w dwóch pozycjach wysokości - 66 lub 71 cm.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Wózki dziecięce użyte w teście Forda Focus IV hatchback ST-Line:

• dwuczęściowy X-lander z gondolÄ… X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Nasz testowy egzemplarz Forda Focusa otrzymał opcjonalny system nagłośnieniowy B&O. Jego subwoofer znalazł się pod podłogą bagażnika, co wykluczyło jej dwupoziomową konstrukcję (dopłata 200 zł) i ograniczyło pojemność Ta, w wersji bazowej hatchbacka wynosi 375 litrów. Według naszych podłoga bagażnika podniesiona została o 10 cm, wysokość od niej do półki wynosi 41 cm.

Pomimo tych ograniczeń bez przeszkód spakowaliśmy do bagażnika dwuczęściowy wózek X-lander bez konieczności zdejmowania kółek z podwozia.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Podłoga bagażnika nowego Focusa liczy 77 cm długości i 101 cm szerokości (między nadkolami, tuż przy progu bagażnika znajdują się dwie praktyczne wnęki). Na tej przestrzeni bez problemu zmieścił się w komplecie nasz testowy wózek Quinny Zapp Xtra 2.

Standardem wyposażenia modeli w nadwoziu hatchback są cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line

Pod ruchomą półką bagażnika, zmieściły się jednocześnie oba wózki dziecięce. Pod podłogą nie ma jednak miejsca ma schowanie zdjętych kół.

Zmierzona przez nas wysokość od podłoża do górnej krawędzi zderzaka wynosi 63 cm, do progu bagażnika 68 cm. Klapa otwiera się na wysokość 196 cm.

POLECAMY
TESTY | Pierwsze wrażenia - DojrzaÅ‚y Ford Focus | Ford Focus IV hatchback ST-Line TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line  

Pierwsze wrażenia - Dojrzały Ford Focus

Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu

 

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry