portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Wybrano przebieg S12 Radom - Puławy
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Volkswagen Polo VI


Dziecko w Volkswagenie Polo - foteliki i wózki

27-04-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Testowana wersja nowego Polo została wyposażona w profilowane siedzenia z przodu i z tyłu, co nie utrudniło nam poprawnego montażu fotelików dziecięcych. Przestrzeń bagażnika kształtować można za pomocą dwupoziomowej podłogi.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Foteliki dziecięce użyte w teście Volkswagen Polo VI:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyÅ‚em do kierunku jazdy za pomocÄ… pasa bezpieczeÅ„stwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogÄ… stabilizujÄ…cÄ… - zestaw zgodny z regulacjÄ… i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyÅ‚em lub przodem do kierunku jazdy za pomocÄ… opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogÄ… stabilizujÄ…cÄ… - zestaw zgodny z regulacjÄ… i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocÄ… Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniÄ…cym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocÄ… Isofix z systemem ASP chroniÄ…cym przy zderzeniach bocznych.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecięcy w pozycji tyłem do kierunku jazdy. Mocowanie fotelika możliwe jest wyłącznie za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa (ma on regulację wysokości). W testowanym modelu Polo w wersji Highline montowane są sportowe fotele z głębokim profilowaniem bocznym, pomimo to przy montażu fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus nie mieliśmy żadnych problemów.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Ustawienie z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego obniżenia (regulacja wysokości jest standardem w wersjach Comfortline i Highline) i odsunięcia całości od kokpitu. W tej sytuacji osobie dorosłej siedzącej z tyłu może zabraknąć miejsca na nogi.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

W nowym Polo mocowania Isofix dostępne są wyłącznie na skrajnych miejscach kanapy. W testowanej wersji - z tapicerką Tracks 2 - wyróżniono te siedzenia głębszym wyprofilowaniem. Doskonale pasowała do nich baza Maxi-Cosi 2WayFix, na której montowaliśmy fotelik Pebble Plus. Podczas jego wkładania i wyjmowania z samochodu nie mieliśmy problemów.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Montaż na kanapie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego przysunięcia do kokpitu siedzenia pasażera. Dzięki wyprofilowaniu schowka na rękawiczki osoba dorosła - w odróżnieniu od odwrotnej konfiguracji - nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości nóg.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Na bazie Maxi-Cosi 2WayFix można zainstalować także fotelik 2WayPearl przeznaczony dla trochę starszego dziecka. Szeroko otwierane drzwi z tyłu nie utrudniają czynności związanych z posadzeniem dziecka do fotelika i zapięcia go wbudowanymi szelkami. Bez przeszkód regulowaliśmy kąt pochylenia skorupy fotelika. Zalecamy przewożenie dziecka w pozycji tyłem do kierunku jazdy możliwiej jak najdłużej.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Fotelik 2WayPearl na bazie 2WayFix można zamontować także przodem do kierunku jazdy. W tej pozycji także nie mieliśmy problemów z regulacją kąta pochylenia skorupy fotelika. Używane przez nas foteliki i baza Maxi-Cosi, podobnie jak kanapa nowego Polo, przystosowane są do standardu i-Size.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Wysokość oparcia kanapy w testowanym Volkswagenie Polo mierzy 68 cm, zaś maksymalne położenie zagłówka 86 cm. W tej sytuacji przed montażem kolejnych naszych fotelików wyjęliśmy zagłówek kanapy. Dodatkowe punkty kotwiczenia, tzw. top-tether, umieszczono w plecach oparć. Dostęp do nich możliwy jest od strony bagażnika lub poprzez odchylenie oparcia (asymetrycznego dzielenia nie ma w bazowej wersji wyposażenia Start).

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Montaż fotelika Britax-Romer TriFix także przebiegł bez problemów. W wsunięciu grubszych szyn fotelika nie przeszkadzają plastikowe nakładki, którymi obudowano uchwyty Isofix. Bez przeszkód mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy fotelika TriFix.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Zagłówek z kanapy wyjęliśmy także przed montażem fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix. Jego podstawa idealnie pasowała do wyprofilowań kanapy i nie zasłaniała zamka do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, z którego tu korzysta także dziecko. Według naszego pomiaru wysokość od łączenia siedziska z oparciem kanapy do podsufitki wynosi 95 cm.

UWAGA! Ważna informacja dla właścicieli SEAT-ów i Volkswagenów!

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

Pod tym względem szósta generacja Volkswageba Polo nie jest wyjątkiem. Według naszych pomiarów szerokość siedziska kanapy mierzy 126 cm, zaś pomiędzy dwoma fotelikami dziecięcymi Isofix zamontowanymi na skrajnych miejscach kanapy pozostało 30 cm. Przy tej próbie zagłówek kanapy za fotelikiem Britax-Romer TriFix ustawiliśmy na maksymalną wysokość.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Wózki dziecięce użyte w teście Volkswagen Polo VI:

• dwuczęściowy X-lander z gondolÄ… X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Poza bazową wersją Start, nowe Polo zostało wyposażone w dwustopniową podłogę bagażnika. W górnym położeniu ma 101 cm szerokości (pomiędzy nadkolami) i 66 cm długości (na osi). Wysokość mierzona od podłogi do ruchomej półki wynosi 43 cm. Na tej przestrzeni bez problemu schowaliśmy wszystkie elementy (koła zdjęte z podwozia) wózka dziecięcego X-lander.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

W dolnym położeniu podłoga bagażnika nowego Polo mierzy 100 cm szerokości (pomiędzy nadkolami) i 53 cm długości (przed kanapą układa się pod kątem). Z kolei wysokość od podłogi do półki wynosi 54 cm.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Testowany przez nas wózek dziecięcy Quinny Zapp Xtra2 zmieścił się tylko na szerokość bagażnika. Naszą uwagę zwróciło obłożenie wykładziną nadkoli, co chroni je przed porysowaniem.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Po obniżeniu podłogi głębokość bagażnika wynosi 13 cm.

TESTY | Dziecko w Volkswagenie Polo VI - foteliki i wózki

Oba wózki dziecięce zmieściły się tylko przy dolnym położeniu podłogi bagażnika (porównaj z naszym testem Volkswagena Polo piątej generacji). Wysokość od nawierzchni drogi do górnej krawędzi zderzaka wynosi 65 cm, zaś do otwartej klapy bagażnika 196 cm.

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry