portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WEEKEND | Barbórka • Skoda Karoq • Jednoślady • Gliwice żegnają Astrę • Polskie drogi
TESTY | Pierwsze wrażenia - Dacia stawia na minimalizm i napęd LPG | Dacia Logan III
MATERIAŁ PARTNERA | Mycie auta w pełnym komforcie na stacjach Circle K

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Materiał Partnera


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Testy
Bezpiecze�stwo dziecka | Volkswagen Polo Cross V facelifting

Dziecko w Volkswagenie Polo - foteliki i w�zki
02-06-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Polo to bli�niacza konstrukcja m.in. z SEAT-em Ibiza. Jednak w przypadku Volkswagena nie napotkali�my na problemy podczas montowania fotelika dzieci�cego z grupy 2-3.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model CabrioFix montowany ty�em do kierunku jazdy za pomoc� pasa bezpiecze�stwa lub opcjonalnej bazy Isofix FamilyFix z nog� stabilizuj�c�,
grupa 0+/1 Casualplay model Q-Retraktor montowany przodem do kierunku jazdy za pomoc� Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether (fotelik wyposa�ony jest w automatyczny napinacz i blokad� pas�w)s,
grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 montowany przodem do kierunku jazdy za pomoc� Isofix z systemem ASP chroni�cym przy uderzeniach bocznych.




Po dezaktywacji dzia�ania poduszek powietrznych pasa�era mo�na ustawi� na jego miejscu fotelik dzieci�cyc odwr�cony ty�em do kierunku jazdy. Fotelik mocowany jest za pomoc� pasa bezpiecze�stwa. Osoba doros�a siedz�ca z ty�u nie powinna narzeka� na brak miejsca na swoje nogi.



Ten sam fotelik, za pomoc� bazy 2WayFix, zamontowali�my na skrajnym miejscu kanapy. Wpi�cie fotelika w mocowania Isofix nie sprawi�o �adnych k�opot�w. Tutaj tak�e osoba doros�a siedz�ca z przodu nie powinna narzeka� na brak miejsca na nogi.



Top-Tether - dodatkowy punkt kotwiczenia fotelik�w typu Isofix - znajduje si� w plecach kanapy. Klamr� pasa naj�atwiej zapi�� od strony progu baga�nika.



W�o�enie i zamontowanie fotelika na Isofix nie sprawi�o �adnych trudno�ci. Osoba doros�a ma swobodny dost�p do dziecka podczas przypinania go szelkami fotelika.



Niby bli�niaczy model, a jednak zupe�nie inaczej poprowadzono zaczep do klamry do wpi�cia pasa bezpiecze�stwa. W tym przypadku nie zakrywa jej podstawa fotelika dzieci�cego. Taki problem napotkali�my w Ibizie (czytaj tak�e: TESTY | Sportowe emocje nie dla dzieci).



Po zamontowaniu fotelik�w na skrajnych miejscach kanapy w Volkswagenie Polo nie zmie�ci si� pi�ta osoba.



W�zki:
dwucz�ciowy X-lander model X-move,
spacer�wka Inglesina model Trip.




Dzi�ki podw�jnej pod�odze baga�nika - na jej dolnym poziomie - swobodnie zmie�ci�y si� wszystkie cz�ci g��bokiego w�zka.



U�ywany do test�w w�zek spacer�wka ma po z�o�eniu 105 cm d�ugo�ci, za� szeroko�� baga�nika (dane producenta) mierzy 94,2 cm. Pozosta�e wymiary przestrzeni baga�owej to: 69,9 cm g��boko�ci i 82 cm wysoko�ci oraz 280 litr�w (max 952 l) pojemno�ci. Otw�r baga�nika liczy 90 cm szeroko�ci i 61,1 cm wysoko�ci.

czytaj tak�e:
Pierwsze wra�enia | Poprzez pola, poprzez lasy
Bezpiecze�stwo dziecka | Wyposa�enie samochodu
 

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry