Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Toyota Yaris III facelifting Hybrid
Dziecko w Toyocie Yaris III - wyposażenie samochodu
13-08-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Hybrydowy Yaris dostępny jest wyłącznie w 5-drzwiowym nadwoziu, stąd naturalne różnice w wyposażeniu w porównaniu z wersjami z jedną parą drzwi. W bagażniku tego modelu Toyota nie montuje uchwytów do mocowań siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Toyoty Yaris. Umieszczono go w prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. W przypadku testowanej wersji Selection mamy pakiet Smart z Inteligentnym kluczykiem (bezdotykowy dostęp do samochodu). W jego module schowano kluczyk potrzebny do zmiany statusu poduszki powietrznej. Na schemacie - podobnie jak w Toyocie C-HR - widnieją napisy w języku rosyjkim.

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej umieszczono na środkowej konsoli kokpitu. Przy aktywnej podświetla się na 60 sekund od uruchomienia silnika (przycisk start/stop) dioda Passenger Air Bag ON.

Po dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera podświetla się na cały czas pracy silnika dioda OFF.

Ostrzeżenie przed ustawieniem z przodu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera mają formę uniwersalnych piktogramów.

Ostrzeżenia te umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych Isofix (top-tether) umieszczono w plecach oparć kanapy za jej skrajnymi miejscami. Nieużywane mocowania zabezpieczamy ruchomą klapką.

Punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix (i-Size) umieszczono na skrajnych miejscach kanapy. Znajdują się one pomiędzy oparciem i siedziskiem, które zostało odpowiednio wyprofilowane. Ułatwia to wsuwanie szyn fotelika w mocowania Isofix.

Standardowym elementem każdej wersji wyposażenia Yarisa są elektrycznie regulowane szyby w przedniej parze drzwi. Sterowanie z tyłu dostępne jest w wersji Premium (pakiet Comfort za 3900 złotych) oraz Selection i Dynamic. Jedynie szyba w drzwiach kierowcy opuszcza się i podnosi automatycznie, stąd wyposażono ją w zabezpieczenie przed przypadkowym przycięciem palców. W pozostałych należy cały czas trzymać przycisk.
W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokady sterowania szybami przez pozostałych pasażerów. Po jej aktywacji kierujący zachowuje pełną funkcjonalność systemu wszystkich szyb.

Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka kabiny pasażerskiej jest manualna. Do jej załączenia - zgodnie z widniejącym schematem - wystarczy przesunąć dźwignię.

Selection - testowana wersja Toyoty Yaris - wyróżnia się materiałową tapicerką w czarnym kolorze. Pokryto nią także plecy foteli, jednak nie mieliśmy problemu z usunięciem śladów pozostawionych przez buty dziecka. Dodatkowa kieszeń znajduje się wyłącznie za fotelem pasażera jedynie w testowanej wersji, jak i topowej Dynamic.
Przyciemniane z tyłu szyby są fabrycznym elementem tylko wersji Selection. W Premium jest to opcja w pakiecie Style, który w obecnie przeceniono z 3900 na 1900 złotych.

Poza bazową wersją Life pozostałe wyposażono w bluetooth oraz port USB, który znajduje się pod środkową konsolą kokpitu. Obok jest jedyne na pokładzie Yarisa gniazdo 12V. Dopłata za system multimedialny Toyota Touch 2 with Go wynosi 2500 złotych. W tej cenie otrzymujemy zestaw sześciu głośników oraz ekran dotykowy o przekątnej 7 cali. Wszystkie te elementy pozwolą podłączyć urządzenia elektroniczne umilające podróż dzieciom.
|