Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Volkswagen Polo VI
Dziecko w Volkswagenie Polo - wyposażenie samochodu
26-04-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
W porównaniu do poprzedniej generacji Polo nastąpiło kilka znaczących zmian w zakresie bezpieczeństwa i komfortu podróżujących dzieci. Pomimo to lista tych elementów pozostała bez zmian.

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera znajduje się w prawym boku kokpitu (w poprzedniej generacji była w schowku na rękawiczki). Dostęp do niego możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki (według widniejącego schematu) potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika.

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki znajduje się na centralnej części kokpitu (obok ekranu multimediów). Aktywną poduszkę sygnalizuje piktogram z napisem ON, który zostaje podświetlony przez 60 sekund od momentu uruchomienia silnika. W poprzedniej generacji Volkswagena Polo była tylko sygnalizacja OFF.

Z kolei odłączenie poduszki powietrznej pasażera sygnalizuje piktogram z napisem OFF, który podświetlony jest przez cały czas pracy silnika.

Ostrzeżenie przed ustawieniem z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej znajduje się po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.

Ostrzeżenia mają formę uniwersalnych piktogramów.

Dodatkowe ostrzeżenie przed takim ustawieniem fotelika przy aktywnej poduszce powietrznej umieszczono na środkowym słupku od strony drzwi pasażera.

W oparciach skrajnych miejsc kanapy - od strony bagażnika - znajdują się dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix (tzw. top-tether - w poprzedniej generacji brakowało tego oznaczenia).

Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się pary mocowań Isofix (standard i-Size). Każdy punkt ma plastikową nakładkę, która ułatwia szybkie i prawidłowe wsunięcie szyn, jednocześnie chroni materiałową tapicerkę przed uszkodzeniem. W Polo V nie obowiązywał jeszcze standard i-Size, a uchwyty Isofix schowano pomiędzy siedzisko i oparcie kanapy.

W każdej wersji wyposażenia nowego Volkswagena Polo montowane są elektrycznie sterowane szyby w przednich i tylnych drzwiach. Wszystkie regulowane są automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przecięciu palców. Przycisk do blokady ich działania znajduje się w panelu drzwi kierowcy.

Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Do zmiany jej statusu - zgodnie z wytłoczonym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot pasujący do szczeliny - np. kluczyk od stacyjki silnika.

Poza bazową wersją wyposażenia Start, każda następna posiada jeden port USB. Umieszczono go na dole centralnej części kokpitu, do podłączenia urządzeń multimedialnych dla dzieci siedzących z tyłu nowego Polo potrzebny jest więc długi przewód. W testowanej wersji Highline montowany jest system Composition Media z radioodtwarzaczem CD i MP3 oraz gniazdem aux (w schowku pasażera). Przy dźwigni hamulca ręcznego znajduje się jedyne w tym modelu gniazdko 12V.

Fotele i kanapa testowanej wersji Highline pokryte zostały tapicerką materiałową Tracks 2. Pomimo to z pleców foteli z łatwością usunęliśmy zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Na wyposażeniu naszego Polo zabrakło przyciemnianych szyb - w wersji Comfortline, Highline i GTI wymagają dopłaty 780 złotych.

W bagażniku nowego Polo znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.
|