portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Suzuki S-Cross

Dziecko w Suzuki S-Cross - foteliki i wózki
14-01-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyższy S-Cross zapewnia wygodniejszy dostęp do dzieci siedzących w fotelikach. Pakowanie wózków potwierdziło zalety podwójnej podłogi bagażnika.



Do sprawdzianu montowania fotelików użyliśmy trzech modeli, po jednym z każdej grupy wiekowo-wagowej. Z grupy 0/0+ był to Pebble (Maxi-Cosi) z opcjonalną bazą Isofix, z grupy 1 TriFix (Romer) z mocowaniem Isofix i górnym punktem kotwiczenia, a z grupy 2-3 KidFix (Romer) z Isofix i ochroną przed zderzeniem bocznym SICT.



Wyłączenie przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Jego mocowanie za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej nie sprawiło żadnych problemów. Osoba siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsce na wysokości kolan.



Fotelik Pebble ustawiliśmy na kanapie korzystając z opcjonalnej bazy Isofix. Tutaj także nie było problemów, a osoba siedząca na przednim fotelu również nie powinna narzekać na brak miejsca.



Górny punkt kotwiczenia fotelików z grupy 1 znajduje się w plecach kanapy. Klamrę można zaczepić od strony bagażnika lub odchylając (w pierwszej kolejności) siedzenie kanapy (standard w każdej wersji to dzielenie 60:40).



Montaż fotelika z grupy 1 nie sprawił żadnych trudności. Plastikowe prowadnice na mocowaniach Isofix zapewniają szybkie i prawidłowe wsunięcie szyn fotelika.



Podobnie było z montażem fotelika z grupy 2-3. Jego podstawa nie zasłaniała klamry pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, którym przypinane jest również dziecko. Przy tym foteliku wysunęliśmy do góry zagłówek kanapy.



Ustawienie na skrajnych miejscach kanapy dwóch dużych fotelików wyklucza podróż 5 osoby.



Test wózków objął dwuczęściowy X-Lander X-Pram i spacerówkę Mutsy EasyRider.



Podwozie dwuczęściowego wózka (86x39x61 cm) nie zmieściło się pod roletą bagażnika.



Ten przykład pokazuje zalety podwójnej podłogi bagażnika (standard w każdej wersji wyposażenia S-Crossa).



Po zdjęciu kół z podwozia na niższym poziomie podłogi i pod roletą zmieściły się obie części wózka.



Złożona spacerówka (104 cm) zmieściła się na długość, jak i szerokość bagażnika



Bez problemu zmieściły się oba wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nieuniknione porównania
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | JeÅ›li S-Cross, to z napÄ™dem AllGrip
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry