portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki

Dziecko w Citroenie DS5
31-07-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

DS5 posłuży nam za auto rodzinne, jeśli będziemy podróżować w układzie 2+2. 465-litrowy bagażnik nie zawsze pomieści wózek dziecięcy.



Do montażu w Citroenie DS5 wybraliśmy fotelik Maxi-Cosi Pebble z bazą FamilyFix (grupa 0/0+), Romer Versafix, który może być montowany za pomocą Isofix lub pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej (grupa I) oraz KidFix SICT na Isofix (grupa II-III).



Po odłączeniu czołowej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecka tyłem do kierunku jazdy. Po maksymalnym odsunięciu od kokpitu fotela, pas bezpieczeństwa ma odpowiednią długość.



Na skrajnych miejscach tylnej kanapy umieszczono mocowania do fotelików typu Isofix. Dla większej stabilności fotelik z grupy 0/0+ wpięliśmy w bazę FamilyFix. Przy takim ustawieniu osoba dorosła siedząca na przednim fotelu miała wystarczająco miejsca na nogi.



Uchwyty Isofix schowano głęboko pomiędzy siedzisko i oparcie. Skórzana tapicerka ułatwiała wsunięcie szyn Isofix, w przeciwieństwie do głęboko profilowanego siedziska kanapy. Z jednej strony mieściła się w nim podstawa fotelika, z drugiej strony montowany model musi mieć długie i regulowane pod kątem szyny.



Każdej parze mocowań Isofix odpowiednia dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. top-tether. Umieszczono go z tyłu oparć kanapy.



Również fotelik z grupy II-III wymaga długich i regulowanych pod kątem szyn Isofix. Podstawa fotelika idealnie pasowała do zagłębienia siedziska kanapy nie zasłaniając zaczepu do pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. W przypadku wyższych fotelików należy podnieść zagłówek kanapy.



Bagażnik ma około 90 cm długości - w tej konfiguracji nie zmieścił się w nim wózek-parasolka.



Na szerokość pomiędzy nadkolami - około 150 cm - ten sam wózek zmieścił się bez problemu. Do wykorzystania pozostało jeszcze sporo miejsca na bagaże. W bagażniku umieszczono 4 zaczepy do siatki lub taśm utrzymujących przewożone przedmioty.



W bagażniku bez problemu mieszczą się obie części dużego wózka dziecięcego.



Wykorzystując szerokość i wysokość do półki bagażnika zmieszczą się na raz oba wózki.



Przy pakowaniu wózka - i innych przedmiotów - uważać trzeba na chromowane nakładki progu bagażnika. Łatwo je porysować.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Największy w rodzinie
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy - Citroen DS5
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry