portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

Dziecko w Citroenie DS5
30-07-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Pod kątem bezpieczeństwa dziecka modele z linii DS nie wyróżniają się niczym wyjątkowym. W DS5 zaskakuje jedynie miejsce przełącznika blokady otwarcia drzwi i elektrycznej regulacji szyb z tyłu.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono w zamykanym schowku kokpitu. Do przełączenia jej statusu potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk wyjęty z obudowy autopilota. Pod wyłącznikiem zamieszczono schemat przełączania poduszki.



O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje pomarańczowa dioda ON umieszczona w obudowie lusterka wstecznego.



Odłączenie poduszki sygnalizuje również pomarańczowa dioda OFF umieszczona w tej samej obudowie lusterka. Po lewej stronie znajdują się piktogramy ostrzegające o niezapiętych pasach dla poszczególnych miejsc. Sygnalizacja włączy się również przy ustawieniu fotelika z grupy II-III, w którym dziecko przypinane jest pasem bezpieczeństwa osoby dorosłej.



O zakazie umieszczenia fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim miejscu pasażera przy aktywnej poduszce powietrznej informuje piktogram umieszczony na środkowym słupku. Widać go po otwarciu drzwi od strony pasażera.



To samo ostrzeżenie, ale w formie tekstu, umieszczono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera. W testowanym modelu dodano naklejkę z tekstem w języku słowackim.



Po opuszczeniu osłony widoczna jest naklejka z oryginalnym tekstem w 10 europejskich językach. Wśród nich oczywiście polski i... słowacki. Porównanie obu stron wskazuje na różnice w tekście.



Na skrajnych miejscach z tyłu zamontowano pary mocowań do fotelików typu Isofix. Każde z tych miejsc jest oznaczone, a uchwyty schowano głęboko pomiędzy wyprofilowane siedzisko, a oparcie.



Z tyłu kanapy, od strony bagażnika, znajdują się dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików typu Isofix. Dostęp do nich łatwiejszy jest po odchyleniu oparć kanapy (dzielonej 60:30) niż od strony otworu bagażnika.



Ze skórzanej tapicerki o wiele łatwiej usunąć zabrudzenia np. z butów dzieci siedzących w fotelikach. Przyciemniane szyby z tyłu to standard w każdej wersji wyposażenia.



W DS5 nietypowo na środkowym tunelu umieszczono przyciski do sterowania bocznymi szybami - to również nawiązanie do kokpitu samolotu. Obok nich znajduje się przycisk do jednoczesnej blokady otwarcia drzwi od środka i elektrycznej regulacji szyb - każde okno wyposażono w czujnik zapobiegający przycięciu palców.



Na końcu tunelu znajdują się jeszcze dwa przyciski do sterowania bocznymi szybami w II parze drzwi. Przy takim umieszczeniu nie dosięgnie do nich dziecko siedzące w foteliku.



Istnieje też możliwość zablokowania otwarcia od środka poszczególnych drzwi z tyłu. Służy do tego manualny przełącznik umieszczony w ramie otwartych drzwi. Do przełączenia blokady trzeba użyć płaskiego przedmiotu, np. kluczyka wyjętego z obudowy autopilota.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - NajwiÄ™kszy w rodzinie
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Citroen DS5
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry