portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYPADKI DROGOWE | Dzień Zero i pięć ofiar w zderzeniu z pociągiem - Wszystkich Świętych 2024
POLSKIE DROGI | Rozpoczęcie prac budowlanych na S10 i DK25 wokół Bydgoszczy
WYPADKI DROGOWE | Najtragiczniejszy bilans zabitych i karambol na S7

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki

Dziecko w Fordzie Transit Custom
07-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Możliwości przewozu dzieci na jakie pozwala auto stworzone na bazie dostawczego są poza konkurencją. Oczywiście pod warunkiem, że o pewne elementy wyposażenia zadba jego producent.



Do testów wybraliśmy 3 foteliki. Z grupy 0/0+ fotelik Maxi-Cosi Pebble montowany za pomocą pasa bezpieczeństwa lub systemu Isofix, z grupy I fotelik Romer Versafix, a z grupy II-III fotelik Romer KidFix - oba również na Isofix.




Dzięki odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera (opcja) na jego miejscu można ustawić fotelik tyłem do kierunku jazdy. Jest on mocowany wyłącznie za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej - jego długość jest wystarczająca.




Ten sam fotelik zamocowaliśmy na skrajnych miejscach kanapy za pomocą bazy Isofix Maxi-Cosi FamilyFix. Użyliśmy przy tym nogi stabilizującej (jej ustawienie umożliwia brak schowka w podłodze), która spełni tą samą funkcję co dodatkowy punkt kotwiczenia top-tether.



Uchwyty Isofix położone są w dogodnym do montażu miejscu. Wpięcie fotelika ułatwia również wysokość samochodu, a tym samym położenie kanapy. W Transicie Custom producent nie zamontował jednak dodatkowego punktu kotwiczenia top-tether.




Podstawa fotelika z grupy II-III nie zakrywała sobą klamry do wpięcia końcówki pasa bezpieczeństwa. Przy wysuwaniu zagłówka z pleców fotelika trzeba też podnieść zagłówek kanapy.



Najczęściej minivany mogą poszczycić się tak obszernym miejscem z tyłu. Po zamontowaniu fotelików na skrajnych miejscach na środku pozostała pełnowymiarowe siedzenie dla osoby dorosłej.



Także przestrzeń ładunkowa w tym aucie pozostaje bez konkurencji. Oba wózki wstawiliśmy bez konieczności ich składania, a i tak zostało sporo miejsca na inne bagaże.



Oba wózki zmieściły się także w ustawieniu jeden za drugim. Na wyposażeniu fabrycznym testowanego modelu (van z podwójną kabiną) otrzymamy m.in. wykładzinę podłogi z winylu i cztery uchwyty do mocowania przewożonego bagażu.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Miks możliwoÅ›ci
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Ford Transit Custom
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry