portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Honda Civic IX hatchback

Dziecko w Hondzie Civic - foteliki i wózki
15-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Dodawany w standardzie zestaw naprawczy kół pozwolił wygospodarować dodatkowe miejsce w bagażniku. Jednak do przy pakowaniu do niego obu wózków nie była ono wykorzystywane.



Do testów użyliśmy 3 fotelików. Z grupy 0/0+ model CabrioFix z opcjonalną bazą Isofix firmy Maxi-Cosi, z grupy I model Versafix, a z grupy II-III model KidFix SICT - oba z mocowaniem Isofix i produkcji firmy Romer.



Po odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jego mocowanie jest możliwe jedynie za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Niestety, po postawieniu fotelika szpara pomiędzy fotelem pasażera, a środkowym tunelem jest zbyt wąska, co utrudnia zapięcie pasów bezpieczeństwa.



Po ustawieniu fotelika na przednim fotelu i odsunięciu go od kokpitu pozostaje sporo miejsca na nogi osoby zasiadającej na kanapie.



Korzystając z mocowań Isofix wpinamy bazę i ustawiamy na niej fotelik dziecka z grupy 0/0+. Przy takim ustawienu osoby siedzące z przodu także nie będą narzekać na brak miejsca na nogi.



Dodatkowy uchwyt do mocowania fotelików Isofix, tzw. top-tether, znajduje się z oparciach kanapy tuż nad pierwszym poziomem podłogi bagażnika. W łatwy sposób można się do niego dostać albo poprzez odchylenie oparcia kanapy, albo bezpośrednio od strony progu bagażnika.



Co prawda uchwyty do mocowania szyn Isofix są schowane głęboko, jednak nie było problemów z testowanym fotelikiem. Jego plecy dość ściśle przylegały do oparcia kanapy.



W przypadku fotelika z grupy II-III trzeba wysunąć do góry zagłówek kanapy. Po jego ustawieniu na siedzisku kanapy bez problemów zapięliśmy pas bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Wykorzystanie obu par mocowań Isofix pozbawia nas - co było do przewidzenia - środkowego miejsca kanapy.



Użyte do testów wózki to - X-Move firmy X-lander (podwozie i gondola) oraz Trip firmy Inglesina (spacerówka).



Na górnym poziomie podłogi - pomiędzy nadkolami - bez problemu zmieścił się wózek-spacerówka (długość około 150 cm).



Podobnie zmieściła się gondola (długość 75 cm, szerokość 31 cm) dwuczęściowego wózka.



Bez większych problemów na szerokość bagażnika zwieściło się również podwozie wózka (szerokość 61 cm).



Pod półką bagażnika można schować także obie części wózka X-Move. Zostało przy tym nieco miejsca na pozostałe bagaże.



W takiej konfiguracji schowaliśmy oba wózki. Co prawda da się zamknąć klapę bagażnika, ale jego półka odstaje nieco do góry.



W bagażniku (od strony progu załadunkowego) znajdują się tylko dwa uchwyty do mocowania przewożonych przedmiotów. Po przeciwległej stronie linki mocujące trzeba przypiąć do punktów kotwiczenia fotelika, tzw. top-tether. Wśród opcji dostępna jest mata na podłogę bagażnika.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Dobry (nie)znajomy

· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy - Honda Civic IX hatchback
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry