portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Mazda3 hatchback

Dziecko w Maździe 3 - foteliki i wózki
22-03-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Schowanie głęboko uchwytów Isofix utrudnia nieco wpięcie szyn fotelika. Bagażnik pomieścił oba wózki, ale nie było jak ich przymocować - zaczepy do siatki lub linki są opcją.



Użyte w teście foteliki to: Pebble Maxi-Cosi z opcjonalną bazą Isofix FamilyFix (grupa 0/0+), TriFix Romer z mocowaniem na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia (grupa 1) i KidFix z Isofix z systemem ochrony przed uderzeniem bocznym XP-SICT oraz nakładką na pas bezpieczeństwa XP-PAD (grupa 2-3).

Według katalogu z akcesoriami Mazda proponuje do "trójki" foteliki firmy Romer: Baby Safe Plus (825 zł), Duo Plus na Isofix (1715 zł) i Kid Plus (880 zł).



Po odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecka skierowany tyłem do kierunku jazdy. Fotelik Pebble mocowaliśmy za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej - jego długość była wystarczająca, a wpięcie klamry łatwe. Osoba dorosła siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



Ten sam fotelik, z wykorzystaniem opcjonalnej bazy Isofix, bez problemu zamontowaliśmy na skrajnym miejscu kanapy. Osoba dorosła siedząca na fotelu z przodu także nie powinna narzekać na brak miejsca.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika (top-tether) umieszczono wysoko w plecach kanapy. W łatwy sposób zaczepimy w niego pas zarówno od strony kabiny pasażerskiej (unosimy półkę), jak i bagażnika.



Mocowania Isofix schowane są głęboko pomiędzy siedzisko i oparcie kanapy. Wsunięcie w nie ruchomych szyn fotelika zajęło trochę czasu. Warto wykorzystać przy tym plastikowe prowadnice, które z reguły dokłada do zestawu producent fotelika.



Podobnie było z montażem na Isofix największego fotelika. Jego podstawa nie zakrywała klamry pasa bezpieczeństwa, którym przypinane jest dziecko.



Ustawienie na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików zabiera miejsce dla 5 pasażera.



Do sprawdzianu funkcjonalności bagażnika wybraliśmy dwa wózki - dwuczęściowy, głęboki X-Move X-Lander i składaną spacerówkę EasyRider Mutsy.



Jako pierwszą włożyliśmy spacerówkę. Ma ona długość 104 cm (po złożeniu) i swobodnie zmieściła się wzdłuż bagażnika pomiędzy nadkolami. W tej konfiguracji jej wysokość i szerokość ma po 30 cm.



Obok spacerówki, po zdjęciu wszystkich kół z drugiego wózka, zmieściło się jego podwozie (wymiar z kołami to 86x39x61 cm), a na to wszystko gondola (75x20x31 cm). Pozostało przy tym trochę miejsca np. na torbę.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Zauroczenie po raz trzeci
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry