portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Mazda3 hatchback

Dziecko w Maździe 3 - wyposażenie samochodu
21-03-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wyposażenie "trójki" nie wyróżnia na tle dzisiejszych standardów. Jeśli ma nam posłużyć za auto rodzinne warto spojrzeć na listę dostępnych akcesoriów.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest standardem. Umieszczono go w zamykanym schowku kokpitu przed fotelem pasażera. Do zmiany jej statusu - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk - wyjmuje się go z pilota.



O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje dioda "ON", która świeci się przez 60 sekund od uruchomienia silnika. Listwę z diodą umieszczono na centralnym miejscu kokpitu.



Odłączenie poduszki sygnalizowane jest diodą "OFF", która zapala się na stałe.



Ostrzeżenie przed skutkami ustawienia na przednim miejscu pasażera fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy mają formę standardowych piktogramów.



Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Na środkowym, prawym słupku umieszczono dodatkowe ostrzeżenie. Ma ono formę piktogramu, który widoczny jest po otwarciu drzwi.



W plecy kanapy wbudowano dwa dodatkowe punkty kotwiczenia dla fotelików dziecięcych typu Isofix.



Na skrajnych miejscach kanapy odpowiadają im pary mocowań Isofix. Miejsca te są oznaczone, ale schowane głęboko pomiędzy siedziskiem i oparciem.



Elektrycznie sterowane szyby z przodu i tyłu są standardem w każdej wersji wyposażenia. Jedynie szybę po stronie kierowcy można opuścić i podnieść po jednym naciśnięciu, stąd tylko ta ma funkcję zapobiegającą przycięciu palców. W tym samym panelu znajduje się przycisk do blokady sterowania wszystkimi szybami przez pasażerów - możliwość taką zachowuje jedynie kierowca.



W ramie tylnych drzwi znajduje się manualny przełącznik do blokady możliwości ich otwarcia od środka.



Skórzana tapicerka dostępna jest za dopłatą tylko w topowej wersji wyposażenia. Standardowo więc używana jest tapicerka materiałowa, którą pokryto także plecy przednich foteli. Nie utrudniało to jednak usunięcia zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci siedzących w fotelikach.
Przyciemniane szyby z tyłu montowane są tylko w dwóch najwyższych poziomach wyposażenia.




W testowanym modelu nie było zaczepów do mocowania linek lub siatki zabezpieczającej przewożone przedmioty. W hatchbacku zaczepy są opcją (185 złotych). Można też zamówić je w komplecie z siatką (515 zł).
Wśród akcesoriów dostępna jest półka bagażowa (505 zł) i dodatkowe lusterko do obserwacji dzieci (50 zł).


czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Zauroczenie po raz trzeci
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry