portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Rusza budowa kolejnego odcinka S19
TESTY | Dogrywka - Honda CR-V ładowana bez podłączenia do gniazdka
AKCJE SERWISOWE | Stellantis, Kia i Toyota z fabrycznymi wadami

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki

Dziecko w Mercedesie Citan
08-07-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wersja kombi mogłaby uchodzić za auto rodzinne z dużymi możliwościami przewożenia bagaży. Brak w nim jednak elementów wyposażenia montowanych standardowo w modelach konkurencji.



W teście Citana kombi użyliśmy 3 fotelików. Z grupy 0/0+ model CabrioFix firmy Maxi-Cosi, z grupy 1 model TriFix firmy Romer i z grupy 2-3 tej samej firmy fotelik KidFix. Ten ostatni wybraliśmy ze względu na uwagi powstałe podczas testów zderzeniowych EuroNCAP (czytaj także: Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Mercedes Citan | Tylko-3-gwiazdki). Widnieje on również w instrukcji obsługi Citana jako zaleceny fotelik przez producenta samochodu.



Ponieważ Citan nie posiadał wyłącznika przedniej poduszki powietrznej pasażera, nie wolno na jego miejscu ustawiać fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy! W tym przypadku fotelik z grupy 0/0+ ustawiliśmy na jednym z 3 miejsc tylnej kanapy. Fotelik montowany był za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej - jego długość była wystarczająca.



Dzięki schowaniu uchwytów Isofix w specjalnych kieszeniach oparcia kanapy bez problemów można w nie trafić szynami fotelika. Duża przestrzeń kabiny pasażerskiej daje swobodny dostęp do środkowego miejsca kanapy.



Na zewnętrznym miejscu kanapy montaż fotelika KidFix za pomocą systemu Isofix nie sprawił problemów. Jednak według ocen specjalistów EuroNCAP trzeba zachować przy tym większą uwagę.



Specjaliści z EuroNCAP mieli też zastrzeżenia do ustawienia fotelika KidFix na środkowym miejscu kanapy. Tutaj fotelik stoi luzem, dopiero po usadzeniu dziecka unieruchamiamy go razem za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. W najbliższym czasie powrócimy do tej sytuacji.



Specjaliści z EuroNCAP mieli również zastrzeżenia do ustawienia fotelika KidFix na przednim miejscu pasażera.



W tym przypadku jest on mocowany - po usadzeniu dziecka - pasem bezpieczeństwa osoby dorosłej. Pozostaje jednak zbyt mała szczelina pomiędzy fotelikiem, a środkową konsolą, która utrudnia prawidłowe wpięcie klamry pasa.



Szeroki bagażnik (1219 mm) bez problemu zmieścił wózek dziecięcy, tzw. parasolkę.



Na długość bagażnika (953 mm) zmieściły się obie części wózka głębokiego. Postawiona na boku gondola, w dolnym położeniu podłogi, mieści się pod półką bagażnika.



Obszerny bagażnik, na dolnym położeniu podłogi, pomieścił też oba wózki. Do mocowania bagażu można wykorzystać 4 uchwyty zamontowane w podłodze części ładunkowej.



W wysokim na 1119 mm bagażniku zmieścił się również na stojąco dwuczęściowy wózek.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Z gwiazdÄ… na masce
· BezpieczeÅ„stwo dzieci - wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry