portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Nissan LEAF facelifting 2012

Dziecko w Nissanie LEAF - foteliki i wózki
21-08-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Podobnie jak w przypadku wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci, tak i przy montażu fotelików dziecięcych elektryczne auto nie różni się od tych z tradycyjnym źródłem napędu. Wbrew wcześniejszym naszym obawom bagażnik Nissana LEAF okazał się pojemny.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix 2WayFix + noga stabilizująca,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Odłączenie poduszki powietrznej pasażera pozwala ustawić na jego miejscu fotelik skierowany tyłem do kierunku jazdy. Montaż fotelika za pomocą pasa bezpieczeństwa przebiegł bez problemów. Osoba siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca.



Zamontowanie na kanapie bazy Isofix zapewnia stabilniejsze ustawienie fotelika z grupy 0/0+. Szeroko otwierane drzwi z tyłu ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika. Osoba siedząca z przodu - nawet przy dosuniętym w stronę kokpitu fotelu - nie powinna narzekać na brak miejsca.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix (grupa 1) znajduje się w plecach kanapy. Klamrę mocującą z łatwością zaczepimy od strony bagażnika.



Schowane głęboko - pomiędzy siedziskiem i oparciem kanapy - uchwyty Isofix utrudniają wsuwanie szyn fotelika (warto w tej sytuacji skorzystać z plastikowych nakładek, które dokładają producenci do większości modeli fotelików). Szeroko otwierane drzwi i duża przestrzeń wewnątrz auta zapewniają większą swobodę przy zapinaniu dziecka szelkami.



Grubsze szyny fotelika KidFix ułatwiają ich wsuwanie w uchwyty Isofix. Podstawa fotelika nie zakrywa klamry pasa bezpieczeństwa, która jednak znajduje się zbyt blisko blokady mocowania szyny Isofix. To z kolei utrudnia wpinanie pasa bezpieczeństwa.



Po zamontowaniu na Isofix fotelików z grupy 1 i 2-3 brakuje miejsca dla 5 pasażera.



Wózki:
dwuczęściowy X-Lander X-Move,
składana spacerówka EasyRider Mutsy.




Złożona spacerówka (104 cm) zmieściła się pomiędzy nadkolami na szerokość bagażnika. Pozostało miejsce na dodatkowe bagaże pod plecami kanapy i przy progu ładunkowym (pamiętajmy o torbie na kable do ładowania).



Wbrem obawom bagażnik okazał się - na nasze potrzeby - ustawny i pojemny. Po zdjęciu kółek z podwozia X-landera bez problemu zmieściły się obie części oraz złożona spacerówka i torba na kable.


czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Ile dni jechaÅ‚ pan do Warszawy?
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry