portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
EURO NCAP | Dwa podejścia Hyundaia Santa Fe i kilka chińskich piątek
TESTY | Pierwsze wrażenia - Honda podłącza CR-V do gniazdka elektrycznego
WYPADKI DROGOWE | Kolejne dni bez ofiar śmiertelnych na polskich drogach - listopad 2024

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Adam

Dziecko w Oplu Adam - foteliki i wózki

14-02-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Myśląc o podróży z dziećmi trzeba brać pod uwagę ograniczenia 3-drzwiowym nadwoziem Adama. Niewiele też przewieziemy w bagażniku.



Do testów użyliśmy 3 fotelików: z grupy 0/0+ model Pebble (Maxi-Cosi) z opcjonalną bazą Isofix, z grupy 1 model TriFix (Romer) z mocowaniem Isofix i górnym punktem kotwiczenia top-tether oraz z grupy 2-3 model KidFix (Romer) także z Isofix i ochroną boczną SICT.



Wyłączenie przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Fotel kierowcy musi być odsunięty, stąd w tak małym aucie zabrakło już miejsca do siedzenia na kanapie. Przy mocowaniu fotelika długość pasa bezpieczeństwa była wystarczająco długa.



Na obu miejscach kanapy znajdują się mocowania Isofix. Montaż pasującej do nich bazy fotelika z grupy 0/0+ nie sprawiał trudności.



Włożenie fotelika z grupy 0/0+ wymagało trochę gimnastyki. O wiele trudniej będzie powtórzenie tej czynności z siedzącym w nim dzieckiem. Samo wpięcie i wypięcie fotelika z bazy było najłatwiejsze.



Jeśli przedni fotel ustawimy na połowie regulacji odległości, to zmieści się za nim, z zachowaniem miejsca na nogi dziecka, fotelik z grupy 0/0+. Osoba średniego wzrostu siedząca przed nim też nie będzie narzekać na brak miejsca.



Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelika z grupy 1 znajduje się w plecach oparć. Przy krótkim bagażniku najlepszy dostęp do niego jest od tyłu auta.



Dzięki obudowie mocowań Isofix montaż szyn fotelika jest bardzo łatwy, szybki i przede wszystkim prawidłowy. Przy foteliku z grupy 1 wysunęliśmy zagłówek kanapy. Osoba średniego wzrostu nie będzie miała problemów z prawidłowym zapięciem dziecku szelek fotelika.



W przypadku fotelika z grupy 2-3 wyjęliśmy całkowicie zagłówek kanapy. Podstawa fotelika nie utrudnia zapięcia klamry pasa bezpieczeństwa, którym jednocześnie przypinane jest dziecko.



Adam homologowany jest dla 4 osób, niemniej ustawiliśmy na kanapie dwa duże foteliki. W takiej konfiguracji zarówno dzieci, jak i dorośli mają wystarczająco dużo miejsca na nogi.



Do testów użyliśmy dwóch wózków: głęboki to X-Lander X-Move, a spacerówka to Mutsy EasyRider.



Bagażnik jest niewielki (170 litrów), głęboki i posiada wysoki próg załadunkowy. Pod półką bagażnika zmieściła się, postawiona na boku, gondola dwuczęściowego wózka (31 cm.)



Zdjęcie wszystkich kół z podwozia wózka pozwala na jego schowanie pod półką bagażnika. W obu przypadkach trzeba szukać miejsca na drugą część wózka.



Pomiędzy nadkolami nie zmieścił się złożony wózek spacerówka (104 cm).

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Kuracja odmÅ‚adzajÄ…ca
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry