portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
EURO NCAP | Dwa podejścia Hyundaia Santa Fe i kilka chińskich piątek
TESTY | Pierwsze wrażenia - Honda podłącza CR-V do gniazdka elektrycznego
WYPADKI DROGOWE | Kolejne dni bez ofiar śmiertelnych na polskich drogach - listopad 2024

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Adam

Dziecko w Oplu Adam - wyposażenie samochodu
13-02-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Pomimo, że Adam kierowany jest do młodych klientów, to Opel wyposażył go we wszystkie podstawowe elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci. Oczywiście tylko te, które można przypisać 3-drzwiowemu modelowi.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej znajduje się z boku kokpitu. Do jej dezaktywacji, według załączonego schematu, potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika.



O aktywnej poduszce powietrznej informuje dioda, z napisem "Passenger Airbag ON", umieszczona pod włącznikiem świateł awaryjnym. Świeci się ona około 60 sek. od chwili uruchomienia silnika.



Po odłączeniu poduszki zapala się - na stałe - dioda z napisem "Passenger Airbag OFF".



Ostrzeżenie przed ustawieniem na przednim miejscu pasażera fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce przybrało formę piktogramów.



Znajdują się one po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



W tył oparć kanapy wbudowano dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików Isofix (tzw. top-tether). Miejsca te są bardzo czytelnie oznaczone.



Uchwyty do mocowania fotelików Isofix znajdują się na tylnych siedzeniach. Obudowano je plastikowymi prowadnicami, na które chronią zaślepki.



W testowanej wersji wyposażenia "Slam" montowana jest tapicerka tekstylno-skórzana (ekologiczna). Plecy przednich foteli pokryto skórą, co ułatwia usuwanie z niej zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci. Standardem (tylko) tej wersji są przyciemniane szyby z tyłu.



W bagażniku znaleźliśmy tylko dwa zaczepy do linek, którymi możemy zabezpieczyć przewożone przedmioty. Na liście opcji znajduje się elastyczna siatka bagażowa "FlexOrganizer" (500 zł).

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Kuracja odmÅ‚adzajÄ…ca
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry