include"menu_lewe.php"; ?> |
|
TESTY |
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Adam
Dziecko w Oplu Adam - wyposażenie samochodu
13-02-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Pomimo, że Adam kierowany jest do młodych klientów, to Opel wyposażył go we wszystkie podstawowe elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci. Oczywiście tylko te, które można przypisać 3-drzwiowemu modelowi.

Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej znajduje się z boku kokpitu. Do jej dezaktywacji, według załączonego schematu, potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika.

O aktywnej poduszce powietrznej informuje dioda, z napisem "Passenger Airbag ON", umieszczona pod włącznikiem świateł awaryjnym. Świeci się ona około 60 sek. od chwili uruchomienia silnika.

Po odłączeniu poduszki zapala się - na stałe - dioda z napisem "Passenger Airbag OFF".

Ostrzeżenie przed ustawieniem na przednim miejscu pasażera fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce przybrało formę piktogramów.

Znajdują się one po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.

W tył oparć kanapy wbudowano dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików Isofix (tzw. top-tether). Miejsca te są bardzo czytelnie oznaczone.

Uchwyty do mocowania fotelików Isofix znajdują się na tylnych siedzeniach. Obudowano je plastikowymi prowadnicami, na które chronią zaślepki.

W testowanej wersji wyposażenia "Slam" montowana jest tapicerka tekstylno-skórzana (ekologiczna). Plecy przednich foteli pokryto skórą, co ułatwia usuwanie z niej zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci. Standardem (tylko) tej wersji są przyciemniane szyby z tyłu.

W bagażniku znaleźliśmy tylko dwa zaczepy do linek, którymi możemy zabezpieczyć przewożone przedmioty. Na liście opcji znajduje się elastyczna siatka bagażowa "FlexOrganizer" (500 zł).
czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Kuracja odmładzająca
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki |
|
|
include"menu_prawe.php"; ?> |