portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Clio IV

Dziecko w Renault Clio - foteliki i wózki
31-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W nowym Clio mamy mniej swobody niż w bliźniaczym Capturze. Różnicę robi mniejszy bagażnik i brak możliwości przesuwania kanapy.



Do testów wybraliśmy 3 foteliki: z grupy 0/0+ CabrioFix firmy Maxi-Cosi z opcjonalną bazą Isofix, z grupy I TriFix, a z grupy II-III KidFix z SICT. Dwa ostatnie marki Romer z systemem mocowania Isofix.



Wykorzystując mocowania Isofix na przednim miejscu pasażera wpięliśmy w nie dedykowaną bazę do fotelika z grupy 0/0+. Przy tym rozwiązaniu fotelik jest wyżej, co daje lepszy komfort jego obsługi. Ale jeśli przysuniemy fotel bliżej kokpitu - dając miejsce na nogi osobie siedzącej na tylnej kanapie - kierowca ma zasłonięte lusterko boczne. Bazę można również zamontować na tylnej kanapie.



Montaż na Isofix fotelika z grupy I nie sprawił żadnego kłopotu. Dla pełniejszego przylegania do oparcia kanapy trzeba z niej wysunąć do góry zagłówek.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix zamontowano w podłodze bagażnika tuż obok poprzecznej belki. Najłatwiej zaczepić go po odchyleniu oparć kanapy (dzielonych w każdej wersji wyposażenia 1/3-2/3).



Podstawa fotelika z grupy II-III nie przeszkadzała w swobodnym przypięciu pasów bezpieczeństwa osoby dorosłej. Po ustawieniu z tyłu dwóch fotelików nie ma już miejsca dla 5 osoby.



Podwozie dwuczęściowego wózka minimalnie nie mieściło się na długość bagażnika. W Capturze mogliśmy powiększyć ją poprzez przesunięcie do przodu kanapy. Tutaj udało to się po wcześniejszym złożeniu oparć, włożeniu podwozia i ponownym rozłożeniu kanapy. W praktyce może to być uciążliwe, gdy mamy z tyłu zamontowany fotelik.



Niemniej wykorzystując głębokość bagażnika mieści się pod jego półką i podwozie i gondola wózka. Pozostaje jeszcze trochę miejsca na podręczne bagaże.



Za to bez problemów spakowaliśmy wózek-parasolkę. W każdym przypadku w bagażniku leżał będący na wyposażeniu auta trójkąt bezpieczeństwa.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | To już trzecia dekada
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Renault Clio IV
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry