portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WEEKEND | Barbórka • Skoda Karoq • Jednoślady • Gliwice żegnają Astrę • Polskie drogi
TESTY | Pierwsze wrażenia - Dacia stawia na minimalizm i napęd LPG | Dacia Logan III
MATERIAŁ PARTNERA | Mycie auta w pełnym komforcie na stacjach Circle K

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Materiał Partnera


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Clio IV

Dziecko w Renault Clio - wyposażenie samochodu
30-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowe Clio wyróżnia się mocowaniami Isofix na przednim fotelu pasażera. Brakuje w nim przede wszystkim uchwytów do zabezpieczenia przewożonych w bagażniku przedmiotów.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera znajduje się z boku kokpitu - dostęp do niego możliwy jest przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu wystarczy wcisnąć pokrętło i obrócić zgodnie z widniejącą obok instrukcją.



Odłączenie poduszki powietrznej pasażera sygnalizuje pomarańczowa dioda "OFF" umieszczona w obudowie nad lusterkiem wstecznym.



O aktywnej poduszce powietrznej informuje również pomarańczowa dioda - tym razem z napisem "ON".



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera znajdują się ostrzeżenia o zakazie ustawiania w tym miejscu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrzeżenie uproszczono maksymalnie do formy graficznej.



Z materiału jakim pokryte zostały plecy przednich foteli, za pomocą wilgotnej ściereczki, udało się zetrzeć ślady pozostawione przez buty dzieci. Pomimo, że testowany model był w topowej wersji wyposażenia Dynamique, za elektrycznie sterowane szyby z tyłu oraz ich przyciemnienie trzeba dopłacić.



Wszystkie wersje wyposażenia posiadają parę mocowań do fotelików typu Isofix na przednim miejscu pasażera. Z tyły znajduje się dodatkowy punkt ich kotwiczenia (top-tether).



Uchwyty te zamontowano również na skrajnych miejscach kanapy. Każdy obudowany jest plastikową prowadnicą ułatwiająych wsunięcie szyn Isofix.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików, tzw. top-tether, umieszczono w podłodze bagażnika tuż za plecami kanapy. W nowym Clio brakuje uchwytów do zaczepienia siatki lub taśm mocujących przewożone przedmioty. Do tych ostatnich można wykorzystać top-tether. Przy niewielkiej kolizji przesunięciu przedmiotów w głąb kabiny pasażerskiej może zapobiec poprzeczna belka za kanapą.



Blokada możliwości otwarcia od środka drzwi z tyłu umieszczono w ich ramie pod mechanizmem zamka. Aby to zrobić wystarczy przesunąć palcem przełącznik do dołu.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | To już trzecia dekada
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Renault Clio IV
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry