portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYPADKI DROGOWE | Czy ekstradycja Sebastiana M. dojdzie do skutku?
WYPADKI DROGOWE | Mniej wypadków, ale więcej ofiar śmiertelnych - wrzesień 2024
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | 8 zalet Hyundai Tucson

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Clio Grandtour G.T.

Dziecko w Renault Clio Grandtour G.T. - foteliki i wózki
14-04-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Umieszczenie na prawym fotelu pasażera mocowań Isofix pozwala na więcej konfiguracji w bezpiecznym przewożeniu dzieci. Bagażnik z podwójną podłogą bez problemu pomieścił oba testowane wózki.



Foteliki: grupa 0/0+ Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonalną bazą Isofix i nogą stabilizującą, grupa 1 Romer TriFix montowany na Isofix z kotwiczeniem top-tether i grupa 2-3 Romer KidFix z ochroną SICT i z nakładką XP-Pad.



Odłączenie przedniej poduszki pasażera pozwala ustawić na jego miejscu fotelik dziecka skierowany tyłem do kierunku jazdy. W przypadku każdej wersji nowego Clio można wykorzystać do tego mocowania Isofix, w które wpięliśmy bazę Maxi-Cosi FamilyFix.



Ustawienie na niej fotelika 0/0+ nie sprawiło żadnej trudności. Jednak - podobnie jak podczas testu Clio hatchbacka - wyżej umieszczony fotelik przysłania widok z prawego lusterka.



Ustawienie - odsuniętego od kokpitu - fotelika na prawym miejscu pasażera nie zabiera miejsca osobie siedzącej z tyłu.



Wykorzystując mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy bez problemu zamontowaliśmy bazę FamilyFix i ustawiliśmy na niej fotelik.



Także w tym przypadku pasażer siedzący z przodu nie będzie narzekać na brak miejsca.



Za prawym fotelem pasażera umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika Isofix z grupy 1.



Również bez problemów zamontowaliśmy tutaj na Isofix fotelik z grupy 1. Model TriFix idealnie pasował do sportowego profilu fotela pasażera.



Dodatkowy punkt kotwiczenia dla fotelika z grupy 1 znajduje się w podłodze za kanapą. Klamrę mocującą można swobodnie zapiąć od strony bagażnika.



Wbudowane w kanapę plastikowe prowadnice Isofix pomagają w szybkim i pewnym wpięciu szyn fotelika.



Sportowe wyprofilowanie oparcia przedniego fotela nie pozwoliło na prawidłowe ustawienie fotelika z grupy 2-3, który miał za szerokie plecy.



Ten sam fotelik bez problemu ustawiony został na kanapie. Jego podstawa nie zasłaniała klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Ustawienie na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików zabiera miejsce dla piątej osoby.



Wózki: dwuczęściowy X-Lander X-Move, składana spacerówka Inglesina Trip.



Po zdjęciu kół z podwozia X-Landera obie części zmieściły się wzdłuż bagażnika - gondola ma wymiar 75x20x31 cm.



Przy ułożeniu obu części na szerokość bagażnika obyło się bez zdejmowania kół. Nad całością została zaciągnięta roleta.



Złożona spacerówka ma 105 cm długości i nie zmieściła się między nadkolami Clio Grandtour. Jedynym dla niej miejscem jest przestrzeń przy progu bagażnika.



W tym przypadku wykorzystanie dolnego poziomu podwójnej podłogi nie zmienia funkcjonalności bagażnika.



Za to obniżenie podłogi pozwoliło na spakowanie obu wózków - także w tym przypadku musieliśmy zdjąć koła z podwozia X-Landera.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Ze sportowym zacięciem
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Dwa w jednym
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry