portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Koleos facelifting 2013

Dziecko w Renault Koleos - foteliki i wózki
26-07-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Renault Koleos, poza przestronnym wnętrzem, ma pojemny bagażnik. Skórzana tapicerka i głębiej schowane mocowania Isofix utrudniają wsuwanie szyn fotelika.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix 2WayFix,
grupa 1 Romer model TriFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad oraz systemem SICT chroniącym przy uderzeniach bocznych.




Wyprofilowany fotel pasażera doskonale pasuje do wymiarów fotelika Cabrio-Fix. Długość pasa bezpieczeństwa ma wystarczającą długość. Osoba dorosła siedząca z tyłu nie będzie narzekać na brak miejsca.



Bez żadnych problemów na kanapie zmieściła się baza Isofix z nogą stabilizującą. Szeroko otwierane drzwi zapewniają swobodny dostęp przy wkładaniu lub wyjmowaniu fotelika z dzieckiem w środku. Osoba siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca.



Z uwagi na sposób otwierania klapy bagażnika, jak i jego długość, dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika TriFix najwygodniej zapiąć poprzez odchylenie oparcia kanapy.



Mocowania Isofix schowano głębiej pomiędzy siedzisko, a oparcie kanapy. Skórzana tapicerka jest nieco twarda, co utrudnia wsunięcie szyn fotelika. Dla ułatwienia można skorzystać z plastikowych nakładek na mocowania Isofix.



Podstawa fotelika KidFix nie zakrywa mocowania klamry pasa bezpieczeństwa. Plecy fotelika dobrze przylegają w każdym kącie nachylenia oparcia kanapy.



Po ustawieniu na skrajnych miejscach kanapy fotelików z grupy 1 i 2-3 nie ma miejsca dla piątego pasażera.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-cite,
spacerówka Inglesina model Trip.




Pojemność bagażnika (bez regulacji kąta pochylenia oparcia) wynosi 450 litrów - pomieścił on bez problemów obie części X-landera, z jego podwozia (długość 86 cm) nie trzeba było zdejmować kół.



Złożona spacerówka (długość 105 cm) zmieści się nawet pomiędzy nadkolami, pozostawiając dużo miejsca na bagaże.



Po zdjęciu kół z X-landera bagażnik pomieścił (bez konieczności regulacji kąta pochylenia oparcia) na raz oba wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | JapoÅ„skie geny, francuska finezja
·BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Z dziećmi na pokÅ‚adzie
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry