portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Megane III hatchback facelifting 2013

Dziecko w Renault Megane III - foteliki i wózki
04-12-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Niestety, podczas montażu fotelików pojawiły się znaczące problemy. Za to bagażnik tej wersji Megane całkowicie zdał egzamin z wózkami.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Casualplay Protector Fix montowany na Isofix.




Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera (standard we wszystkich wersjach wyposażenia) umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik Cabrio-Fix bez problemów zamontowaliśmy za pomocą pasa bezpieczeństwa. Osoba siedząca bezpośrednio z tyłu będzie narzekać na brak miejsca na nogi.



Fotelik Cabrio-Fix zamontowaliśmy z tyłu na opcjonalnej bazie Isofix FamilyFix. Tylne drzwi otwierają się wystarczająco szeroko, aby swobodnie włożyć przez nie fotelik z dzieckiem. Tutaj dla odmiany osoba dorosła siedząca z przodu ma dla siebie więcej miejsca.



Pomimo, że mocowania Isofix znajdują się głęboko pomiędzy siedziskiem, a oparciem kanapy szyny fotelika VersaFix również wsunęliśmy bez problemu. W podłodze bagażnika producent umieścił nieoznaczony uchwyt, który może posłużyć za dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika (tzw. top-tether). Jest on jednak asymetrycznie położony do rozstawu mocowań Isofix, stąd zrezygnowaliśmy z jego wykorzystania (czytaj także: Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu).



O wiele trudniej było wsunąć grubsze szyny fotelika z grupy 2-3. Mocowanie pasa bezpieczeństwa (którym przypinamy także dziecko) jest zbyt blisko podstawy fotelika, co dodatkowo utrudnia wpięcie klamry.



Zamontowanie na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików Isofix wyklucza podróż piątego pasażera.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Podstawowa pojemność bagażnika tego hatchbacka to 372 litry. Do środka (po zdjęciu kół) bez problemu zmieścił się dwuczęściowy wózek.



Problemów nie było również ze składanym wózkiem - spacerówką (105 cm długości).



Do bagażnika, pod półką, udało się zmieścić oba wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Nie tylko dla melomanów
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | W jednym lepiej, w drugim gorzej
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry