portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
PRZEPISY | Ostatni etap nowelizacji przepisów drogowych
TESTY | Plusy i minusy - Po trzy (nie)praktyczne rozwiązania | Nissan X-Trail III
WYDARZENIA | Kandydaci do tytułu Car of the Year 2021 na polskim rynku

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | SEAT Ibiza SC Cupra

Dziecko w Seacie Ibiza SC Cupra - foteliki i wózki
24-11-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Okazuje się, że nie tylko brak wyłącznika poduszek powietrznych pasażera ogranicza nasze testy z fotelikami. Do bagażnika, tak jak liczyliśmy, nie zmieszczą się razem oba wózki.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad - ostatecznie nie był użyty (
czytaj także: Plusy i minusy | Sportowe emocje nie dla dzieci).



Uchwyty Isofix na skrajnych miejscach kanapy pozwoliły nam zamontować bazę FamilyFix, na którą ustawiliśmy fotelik z grupy 0/0+. To jedyne miejsce, na którym można ustawić fotelik skierowany tyłem do kierunku jazdy.



Przez otwór drzwi, ograniczony złożonym oparciem przedniego fotela, bez problemu udało się włożyć fotelik z grupy 1. Montaż jego szyn w uchwyty Isofix nie sprawił problemów, ale - poza plastikowym zaczepem w plecach kanapy - nie było miejsca do wpięcia pasa top-tether. Osoba dorosła ma wystarczającą swobodę podczas zapinania dziecka.



SEAT Ibiza homologowany jest dla 5 osób, jednak test z fotelikami pokazuje, że nie ma miejsca na środku kanapy. Fotelik z grupy 2-3 stoi luzem - nie ma możliwości jego prawidłowego zapięcia (czytaj także: Plusy i minusy | Sportowe emocje nie dla dzieci). W katalogu akcesoriów producent wymienia dwa foteliki - Peke G3 Plus (na pas) i Peke G3 KidFix, a więc ten sam, który testowaliśmy (Isofix).



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Bagażnik 3-drzwiowej Ibizy ma 292 litry. W jego wnętrzu zmieściły się obie części dużego wózka. Gondola mierzy 75 cm długości, 20 cm wysokości i 31 cm szerokości, ze złożonego podwozia musieliśmy wyjąć koła.



Złożony wózek - spacerówka (długość 105 cm) zmieścił się pomiędzy nadkolami pod niewielkim kątem.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Mała zadziora
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Sportowe emocje nie dla dzieci
· Dogrywka | Co ze starszymi dziećmi? | SEAT Ibiza 5-drzwiowy facelifting
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry