portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYPADKI DROGOWE | Kolejne dni bez ofiar śmiertelnych na polskich drogach - listopad 2024
POLSKIE DROGI | Obwodnica Wyrzyska przekształci się w ekspresówkę S10
WEZWANIA DO NAPRAWY | Kolejne akcje serwisowe z listopada 2024 roku

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki| Suzuki Swift 5-drzwiowy

Dziecko w Suzuki Swift - foteliki i wózki
02-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

5-osobowy Swift, jak to w segmencie B, jest autem dla dwóch dorosłych i dwójki dzieci siedzących w fotelikach. Rozczarowuje bagażnik, nie tyle pojemnością, co wymiarami.



Do testów użyliśmy 3 fotelików - z grupy 0/0+ model Pebble (Maxi-Cosi) montowany za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub opcjonalnej bazy Isofix, z grupy 1 fotelik Trifix (Britax-Romer), a z grupy 2-3 fotelik ProtectorFix (Casualplay). Dwa ostatnie mocowane za pomocą Isofix.



Wyłączenie przedniej poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie na jego miejscu fotelika dziecka (grupa 0/0+) skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik zamocować można tylko za pomocą pasa bezpieczeństwa, który ma do tego wystarczającą długość. Po ustawieniu fotelika osoba siedząca na kanapie nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



Ten sam fotelik można zamontować na kanapie na dwa sposoby. Za pomocą pasa bezpieczeństwa lub uchwytów Isofix - do tego wykorzystaliśmy bazę CabrioFix, Pasażer siedzący z przodu także nie będzie narzekać na brak miejsca na nogi.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika Isofix (grupa 1) znajduje się z tyłu oparć kanapy. Jego zaczep można zahaczyć albo po wcześniejszym odchyleniu oparcia kanapy, albo od strony bagażnika (co jest o wiele wygodniejsze).



Znajdujące się na wierzchu mocowania Isofix zdecydowanie ułatwiają wpięcie w nie szyn fotelika. Przy foteliku z grupy 1 wystarczyło podniesienie zagłówka kanapy.



W przypadku fotelika z grupy 2-3 lepiej wyjąć zagłówek z kanapy - wówczas plecy fotelika lepiej przylegają do jej oparcia. Siedzisko fotelika nie zasłania zaczepu do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, którym przypinane jest dziecko.



Po zamontowaniu dwóch fotelików na kanapie nie ma już miejsca dla 3 osoby.



Użyty do testów dwuczęściowy wózek głęboki to X-Lander X-Move, zaś składana spacerówka to Mutsy Easy Rider.



Bagażnik liczy 211 litrów. Na jego podłodze nie położyliśmy gondoli głębokiego wózka (jej szerokość to około 40 cm). Gondola zmieściła się jedynie po postawieniu jej na boku - w tym przypadku nie wystawała nad poziom półki bagażnika.



Do bagażnika nie zmieściło się także złożone podwozie wózka - nawet po zdjęciu wszystkich kółek. Ostatecznie, po zdemontowaniu półki, zmieścił się na boku (szerokość, w tym przypadku to wysokość - 61 cm), choć trzeba uważać przy zamykaniu klapy bagażnika.



Złożona spacerówka ma 104 cm długości i 30 cm szerokości. Pomimo to "na wcisk" zmieścił się do bagażnika. Przeszkadzały w tym szerokie nadkola.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia I Kwestia przy(od)zwyczajenia
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Suzuki Swift
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry