portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

Dziecko w Citroenie C-Elysee
30-04-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

C-Elysee, z założenia tani model samochodu, oferuje wszystkie elementy podnoszące bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów. Plusem jest też pojemny, 506 litrowy, bagażnik.



Fabrycznie montowany wyłącznik poduszki powietrznej pasażera umieszczono w zamykanym schowku po prawej stronie kokpitu. Na jego obudowie widnieje instrukcja zmiany jej statusu - potrzebny jest do tego płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika.



Odłączenie poduszki sygnalizuje pomarańczowa dioda na środkowej części zestawu zegarów.



Ostrzeżenia przed ustawieniem fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim miejscu pasażera przy aktywnej poduszce powietrznej umieszczono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Informacja dostępna jest 10 europejskich językach, w tym po polsku.



Dodatkowo na dole środkowego słupka po stronie pasażera znajduje się stosowny piktogram (widoczny po otwarciu drzwi).



Na skrajnych miejscach tylnej kanapy umieszczono mocowania do fotelików dziecięcych typu Isofix.



Z tyłu na półce, za zagłówkami, znajduje się dodatkowy punkt ich kotwiczenia, tzw. top tether.



Ręczna regulacja tylnych szyb wyklucza konieczność stosowania blokady, choć dziecko potrafi butem je otworzyć. Elektryczne sterowanie szyb to opcja w wersji Seduction (600 zł) i standard w Exclusive.



Z kolei otwarciu tylnych drzwi od środka zapobiega manualny przełącznik umieszczony na zamkiem - potrzebny jest do tego płaski przedmiot, jak kluczyk zapłonu silnika. Jaskrawy kolor przełącznika ma przypominać rodzicom o swoim przeznaczeniu.



Testowaną wersję auta wyposażono w jasną, niepraktyczną przy podróżach z dziećmi, tapicerkę materiałową. Pokryto nią także plecy przednich foteli co naraża je na zabrudzenia podeszwami dziecięcych butów.



Niestety, w bagażniku brakuje uchwytów do zamocowania siatki czy taśm podtrzymujących pzewożone rzeczy.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Magia nazwy
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry