portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WEEKEND | e-TOLL • Suzuki S-Cross • Senat o mandatach i ofiarach • Van of the Year • Drogi
WYDARZENIA | Partnerzy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2021
MATERIAŁ PARTNERA | Mycie auta w pełnym komforcie na stacjach Circle K

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Materiał Partnera


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TEST
Bezpieczeństwo dziecka | Ford Focus III kombi

Dziecko w Fordzie Focus - wyposażenie samochodu
28-01-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ford raz montuje w standardzie (Fiesta, Transit Custom) raz jako opcja (Focus, Kuga) wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Testowaną wersję kombi wzbogacono w elektryczną blokadę otwarcia drzwi od środka.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest w Focusie opcją, która wymaga dopłaty 1200 złotych. O jego braku i jednocześnie zakazie umieszczania fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera informuje piktogram na boku kokpitu.



Niestety, takiego ostrzeżenia nie powtórzono na osłonach przeciwsłonecznych pasażera, czyli standardowych miejscach dla takich informacji.



Dziwi to tym bardziej, że w testowanym aucie nie było wyłącznika poduszki. Już teraz zaliczamy to do minusów tego modelu.



Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się dwie pary uchwytów do montażu fotelików dziecięcych typu Isofix. Schowano je głęboko pomiędzy siedzisko i oparcie.



Każdej parze Isofix odpowiada dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików, tzw. top-tether. Znajduje się on w połowie wysokości oparcia kanapy od strony bagażnika.



Przyciemniane szyby z tyłu to opcja. Wybrane osobno wymagają dopłaty 800 złotych, w pakiecie "Style Premium" z 17-calowymi kołami - 1500 złotych. Plecy foteli pokryto - łatwym w utrzymaniu w czystości - materiałem tekstylnym.



Przycisk do blokady otwarcia elektrycznie sterowanych szyb z tyłu umieszczono w panelu sterującym w drzwiach kierowcy. Aktywację zabezpieczenia sygnalizuje pomarańczowa dioda.



W pakiecie "Family" otrzymamy elektryczną blokadę otwarcia drzwi tylnych od środka. Aktywuje ją ten sam przycisk, który blokuje szyby. W pozostałych przypadkach można je zablokować manualnie przekręcając zapadkę w ramie drzwi.



W podłodze bagażnika znajdziemy 4 uchwyty do mocowania siatki podtrzymującej przewożone przedmioty. Wybierając kombi możemy dokupić pionową siatkę odgradzającą przestrzeń bagażową od kabiny pasażerskiej (600 zł). Na liście opcji jest też dwustronna mata (guma/welur) za 250 zł.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Rynkowy przebój Forda
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Rodzinne kombi z jednym zastrzeżeniem
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry