portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY ZDERZENIOWE | Dacia, Skoda i Volkswagen w testach zderzeniowych Euro NCAP
POLSKIE DROGI | Warszawski odcinek S8 pod nadzorem kamer
TESTY | Dziecko w Renault Megane Grandtour - foteliki i wózki

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Ford Transit Custom

Dziecko w Fordzie Transit Custom - wyposażenie samochodu
05-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Transicie Custom nie znajdziemy pełnej gamy elementów wyposażenia podnoszących bezpieczeństwo dzieci. A za te, które były w testowanym aucie i tak trzeba dopłacić.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest opcją (1107 złotych), co w aucie dostawczym nie dziwi, ale w tym przypadku mamy vana z podwójną kabiną dla 5-osób. Znajduje się on z boku kokpitu i jest dostępny po pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki - według załączonego opisu - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika. Pod nim znajduje się tradycyjny piktogram.



Na środku kokpitu, pomiędzy przyciskami sterowania sprzętem audio, znajdują się diody sygnalizujące status poduszki powietrznej pasażera. Przy aktywnej, po uruchomieniu silnika zapala się na kilka sekund ta z napisem "ON", po odłączeniu pali się na stałe "OFF".



Ostrzeżenie przed ustawieniem z przodu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce znajduje się po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Tekst dostępny jest w 8 europejskich językach - w tym po polsku.



Jeszcze do niedawna Ford traktował mocowania Isofix jako opcję, którą można było zamówić nawet po zakupie auta. W Transicie dwie takie pary znalazły się na skrajnych miejscach w II rzędzie siedzeń. Z dostępnej specyfikacji oraz cennika nie wynika czy montowane są standardowo czy trzeba za nie dopłacać.



Pomimo suwanych drzwi z boku, każde z nich można zablokować przed możliwością otwarcia od środka. Odpowiedni przełącznik znajduje się w ramie drzwi, a do zmiany jego położenia potrzebny jest płaski przedmiot - np. kluczyk zapłonu silnika.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Miks możliwości
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Ford Transit Custom
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry