portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
PORADY | Co można zamontować w miejscu fabrycznych amortyzatorów samochodu?
WYPADKI DROGOWE | Tragiczne "rekordy" śmierci na początku i końcu lipca
WEEKEND | Stawki za OC • Taigo • Kontrola aftermarketu • e-mobilność w Gdyni • Drogi

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Honda Civic IX hatchback

Dziecko w Hondzie Civic - wyposażenie samochodu
14-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wszystkie elementy podnoszące bezpieczeństwo najmłodszych podróżnych w Hondzie Civic demonstrujemy na Warsztatch Edukacyjnych Fundacji "Jedź Bezpiecznie". Cała nasza dotychczasowa wiedza potwierdziła się podczas testów redakcyjnych.



Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera znajduje się po prawej stronie kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest tylko przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki potrzebny jest płaski przedmot, np. kluczyk do stacyjki silnika. Zarówno wokół wyłącznika, jak i pod nim widnieje czytelny schemat jego działania.



Po dezaktywacji poduszki i uruchomieniu silnika komputer pokładowy sprawdza poszczególne podzespoły samochodu. Razem ze wszystkimi kontrolkami - na chwilę - podświetlają się na pomarańczowo obie diody informujące o statusie poduszki. Umieszczono je na wyświetlaczu w centralnym punkcie kokpitu.



Ostatecznie, przy odłączonej poduszce, pozostaje tylko ta z napisem "OFF".



Honda zastosowała uniwersalne ostrzeżenie o nieustawianiu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Znajduje się ono po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Na skrajych miejscach kanapy umieszczono uchwyty do mocowania fotelkiów dziecięcych typu Isofix. Ich rozmieszczeniu dokładnie odpowiadają piktogramy na oparciach siedzeń.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix - tzw. top-tether - znajduje się w oparciach kanapy od strony bagażnika.



Przyciemnione szyby z tyłu montowane są w 3 najwyższych wersjach wyposażenia - Sport, Lifestyl i Executive. Plecy przednich foteli pokryte są materiałem tekstylnym, z którego łatwo usunąć zabrudzenia pozostawiane przez buty dzieci siedzących w fotelkach. Pokrowce z tych oparć można też zdjąć do prania .



Blokada otwarcia elektrycznie regulowanych szyb bocznych (w każdej wersji wyposażenia montowane są standardowo w obu parach drzwi) znajduje się w panelu sterowania w drzwiach kierowcy.



Do zablokowania możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka służy przełącznik umieszczony w ramie drzwi tuż pod mechanizmem zamka. Wystarczy do tego przesunięcie dźwigni (według schematu) dół/góra.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Dobry (nie)znajomy

· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Honda Civic IX hatchback
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry