portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WEEKEND | e-TOLL • Suzuki S-Cross • Senat o mandatach i ofiarach • Van of the Year • Drogi
WYDARZENIA | Partnerzy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2021
MATERIAŁ PARTNERA | Mycie auta w pełnym komforcie na stacjach Circle K

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Materiał Partnera


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Hyundai i10 II

Dziecko w Hyundaiu i10 - wyposażenie samochodu
19-09-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wszystkie poziomy wyposażenia i10 mają te same elementy podnoszące bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci. Minus za brak zaczepów w bagażniku, plus za seryjnie montowane przyciemniane szyby.



Wyłącznik poduszek powietrznych pasażera znajduje się na prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest tylko przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszek potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika.



Po odłączeniu poduszek zapala się - na stałe - pomarańczowa dioda OFF umieszczona na centralnej konsoli kokpitu.



W przypadku aktywnych poduszek dioda ON zapala się - po przekręceniu kluczyka w stacyjce - na około 60 sekund.



O sytuacji, w której bezwarunkowo należy odłączyć poduszki powietrzne pasażera przypominają uniwersalne piktogramy.



Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Mocowania Isofix znajdują się na skrajnych miejscach kanapy. Ich położenie dokładnie oznaczono, a materiał tapicerki odpowiednio wycięto.



Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) fotelików Isofix umieszczono w podłodze bagażnika. Zaczep jest składany i gdy jest nieużywany można go schować pod wykładzinę.



W panelu w drzwiach kierowcy umieszczono przycisk do zablokowania elektrycznie sterowanych szyb. Szyba po stronie kierowcy jest opuszczana i podnoszona automatycznie, stąd tylko ją wyposażono w funkcję zapobiegającą przycięciu palców.



Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna, do zmiany jej położenia potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk od zapłonu silnika.



W bagażniku nie ma uchwytów do mocowania linek lub siatek zabezpieczających przewożone przedmioty. Jedyne co możemy wykorzystać do tego, to dwa dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych.



Plecy obu foteli pokryto materiałem, z którego w łatwy sposób usuniemy zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Według aktualnego cennika we wszystkich wersjach wyposażenia montowane są przyciemniane szyby z tyłu.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Kolejna kontra Hyundaia
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Bezpieczeństwo na wyższym poziomie
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry