portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dzieci - wyposażenie samochodu

Mazda 6 Sport Kombi
30-05-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mazda nie preferuje dopłat i wśród opcji nie znajdziemy zbyt wielu pozycji. Za to już w podstawowej wersji wyposażenia jest prawie wszystko co podnosi bezpieczeństwo podróżujących dzieci.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera znajdziemy w schowku kokpitu. Do zmiany jej statusu - według widniejącego schematu - służy kluczyk wyjęty z obudowy pilota zapewniającego uruchomienie silnika z przycisku. To rozwiązanie oferowane jest w wyłącznie w topowej wersji SkyPassion - w pozostałych mamy tradycyjną stacyjkę z kluczykiem.



O aktywnej poduszce powietrznej informuje nas pomarańczowa dioda ON wyświetlana na środku kokpitu tuż nad panelem sterowania klimatyzacją.



Po jej odłączeniu zapala się w tym miejscu druga OFF.



Na środkowym słupku po stronie pasażera (widoczna po otwarciu drzwi) umieszczono standardowy piktogram, jakim większość producentów oznacza... brak możliwości odłączenia poduszki.



Właściwą informację o konieczności dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej przy ustawieniu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy znajdziemy po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.



Ostrzeżenie dostępne jest aż w 12 europejskich językach - w tym oczywiście po polsku.



Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się uchwyty do mocowania fotelików z systemem Isofix. Z czterech punktów oznaczono jedynie te najbliżej drzwi.



Z tyłu oparcia kanapy znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix, tzw, top-tether. Dostęp do niego ułatwia wcześniejsze odchylenie kanapy lub uniesienie półki bagażnika.



W ramie tylnych drzwi umieszczono blokadę ich otwarcia od środka auta. Służy do tego - zgodnie z wytłoczonym schematem - manualny przełącznik.



Każda "szóstka" wyposażona jest w elektrycznie sterowane szyby boczne z funkcją zapobiegającą przycięciu palców. Kierowca może zablokować ich działanie poprzez przycisk w konsoli umieszczonej w jego drzwiach.



Jedynie testowana wersja SkyPassion ma skórzaną tapicerkę (standard czarna, za prezentowaną Off White dopłacić trzeba 600 złotych). Dzięki temu z pleców przednich foteli w łatwy sposób można usunąć m.in. ślady butów pozostawione przez siedzące w fotelikach dzieci. Przyciemnianych bocznych szyb nie otrzymamy jedynie w bazowej wersji SkyGo.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - JapoÅ„ska sztuka uwodzenia
· BezpieczeÅ„stwo dzieci - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry