portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Mercedes Klasa C sedan

Dziecko w Mercedesie Klasa C - wyposażenie samochodu
24-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W testowanej Klasie C nie było wyłącznika poduszek powietrznych pasażera. Na kanapie wyróżnia się sposób obudowania mocowań Isofix.



Mercedes stosuje własne rozwiązanie do dezaktywacji poduszek powietrznych pasażera. Czujniki w prawym fotelu są zintegrowane z czujnikami w firmowym foteliku dziecięcym (ustawianym tyłem do kierunku jazdy) - po wykryciu jego obecności poduszki są automatycznie odłączane. Rozwiązanie to figuruje na liście fabrycznego wyposażenia Klasy C, ale w testowanym egzemplarzu go nie było. Informuje o tym piktogram z ostrzeżeniem umieszczony po prawej stronie kokpitu.



Stosowne informacje o nieustawianiu z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach znalazły się po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Mają one formę uniwersalnych piktogramów.



Dodatkowy punkt kotwiczenia dla fotelików typu Isofix (grupa 1) umieszczono za każdym z zagłówków kanapy.



Obudowane i osłonięte mocowania Isofix wbudowano w siedzisko skrajnych miejsc na kanapie.



W Klasie C wszystkie szyby w drzwiach mają elektryczną regulację. Opuszcza się je i podnosi po jednym naciśnięciu guzika, stąd każdą wyposażono w funkcję zapobiegającą przycięciu palców. W panelu w drzwiach kierowcy znajduje się przycisk blokujący ich sterowanie przez pozostałych pasażerów.



W ramie drugiej pary drzwi znajduje się manualna blokada otwarcia ich od środka.



W Klasie C wszystkie szyby barwione są na zielono. Za dopłatą tylne można przyciemnić (1047 zł) i/lub zamówić w nich rolety przeciwsłoneczne (1309 zł). Plecy foteli pokryto tworzywem, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci.



W bagażniku znaleźliśmy tylko dwa uchwyty do mocowania linek lub siatki (znaleźliśmy ją w testowanym samochodzie) zabezpieczającej przewożone przedmioty.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Radość od samego poczÄ…tku
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Na szczycie moto-technologii
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry