portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POROZMAWIAJMY | Bezradność państwa wobec przestępców drogowych
TESTY | Dziecko w Alfa Romeo Tonale - foteliki i wózki
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | 8 zalet Hyundai Tucson

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Mercedes Sprinter PKab 316 CDI

Dziecko w Mercedesie Sprinter PKab - wyposażenie samochodu
31-03-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Testowany egzemplarz Sprintera powstał na bazie furgonu. W wersji 6-osobowej wyposażono go we wszystkie niezbędne elementy podnoszące bezpieczeństwo podróżujących dzieci.



Auto wyposażono w opcjonalną poduszkę powietrzną pasażera (1240 zł netto). W tej konfiguracji nie ma jej wyłącznika, stąd nie wolno na przednim miejscu (podwójna kanapa) ustawiać fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy.



Ostrzeżenie przed takim ustawieniem znajduje się na osłonie przeciwsłonecznej pasażera. W tekście - dostępnym także w języku polskim - Mercedes wspomina o braku systemu automatycznie wykrywającego obecność fotelika dziecięcego. Uwaga ta odnosi się do firmowego rozwiązania z fotelikiem wyposażonym w transponder. W niektórych modelach Mercedes montuje tradycyjny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera.



Niestety, wspomnianego ostrzeżenia nie powtórzono po drugiej stronie osłony przeciwsłonecznej pasażera.



II rząd siedzeń zmienia furgon w wersję PKab. W testowanym modelu spośród opcji wybrano szeroką kanapę dla 3 osób. Na jej skrajach montowane są uchwyty do fotelików Isofix.



Z tyłu kanapy odpowiadają im dodatkowe punkty kotwiczenia (tzw. top-tether).



Przesuwane drzwi (tutaj tylko z prawej strony) można zablokować przed możliwością ich otwarcia od środka. Służy do tego manualny przełącznik wbudowany w ramę drzwi.



W testowanym Sprinterze przesuwane drzwi sterowane były elektrycznie. Służący do tego przycisk wbudowano w słupek B. Przed przypadkowym jego naciśnięciem (np. butem dziecka) wokół zamontowano wypukłą ramkę. W naszym przypadku wybrano stałe okna z lewej i prawej strony (dopłata po 470 zł netto).



Elektrycznie przesuwane drzwi można zablokować jeszcze na jeden sposób. Służy do tego gniazdo, do którego pasuje tylko kluczyk zapłonu silnika. Z punktu widzenia kierowcy rozwiązanie trochę niewygodne, ale... zabezpiecza też przed przypadkowym otwarciem drzwi przez niego samego. Służący do tego przycisk znajduje się - jako ostatni - na środkowym panelu kokpitu i w trakcie jazdy można się pomylić.



Plecy przednich foteli różnią się użytym materiałem. Kierowcy ma plastikowy panel, zaś w podwójnej kanapie powleczono je specjalną tkaniną. W obu przypadkach łatwo z nich usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci siedzących w fotelikach.



Ciemniejsze szyby z dodatkowym pasem przeciwsłonecznym na czołowej to opcja (513 zł netto).



Pod nogami osób siedzących na tylnej kanapie znajdują się dwa uchwyty, do których można zaczepić linkę podtrzymującą przewożone przedmioty. Szkoda, że zabrakło kolejnych dwóch za nią.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Dostawczy z pakietem bezpieczeństwa
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Dostawczy, jak osobowy
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry