portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu

Dziecko w Volkswagenie up!
14-11-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Volkswagen up! to małe, miejskie auto, które niemniej spełni wymagania 3-osobowej rodziny. Szkoda tylko, że producent przyoszczędził na kilku elementach, które winny być standardem.



W up! wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest opcją montowaną z boku kokpitu. Dopłata do niej wynosi aż 850 złotych, ale za to w komplecie otrzymujemy jeszcze system awaryjnego hamowania w mieście. Z jednej strony szkoda, że nie można domówić wyłącznika osobno, z drugiej system awaryjnego hamowania może uchronić nas przez uderzeniem w tył drugiego auta.




Tradycyjny piktogram ostrzegający przed ustawieniem fotelika dziecka na przednim miejscu pasażera tyłem do kierunku jazdy znajduje się na środkowym słupku. Jest on widoczny dopiero po otwarciu drzwi od strony pasażera.




Ostrzeżeń o takim ustawieniu fotelika przy aktywnej poduszce brakuje po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera. To standard u prawie wszystkich producentów samochodów, w modelach Volkswagena raz jest, raz nie ma.



Volkswagen up! to auto 4 osobowe - na obu miejscach z tyłu znajdują się pary uchwytów Isofix do montażu fotelików dziecięcych tego typu. Schowanie ich w specjalnych kieszeniach zdecydowanie ułatwia precyzyjne wsunięcie szyn fotelika.



Z tyłu (dzielonych) oparć kanapy umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików typu Isofix, tzw. top tether.



Druga para drzwi wyposażona jest jedynie w uchylne szyby, stąd nie ma potrzeby blokowania możliwości ich otwarcia od środka. Szkoda, że przyciemniane szyby oferowane są wyłącznie w wersjach specjalnych - black up! i white up!




Z kolei blokada otwarcia tylnych drzwi od wewnątrz znajduje się pod wewnętrznym zamkiem, a do jej przekręcenia wystarczy płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika.

Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki >>


czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Drugi, który byÅ‚ pierwszym z rodzeÅ„stwa
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
· Plusy i minusy - Volkswagen up!
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry