portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Wybrano przebieg S12 Radom - Puławy
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Dogrywka | SEAT Mii by Mango

Subtelne, ale ważne różnice
04-09-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Choć nie było tego w planie, wakacje zaczęliśmy i kończymy testem SEAT-ów Mii. Drugiego z nich wyróżnia przede wszystkim limitowana wersja wyposażenia - by Mango.



Na wstępie jednak podziękowania dla polskiego oddziału SEAT-a za użyczenie auta, które wykorzystywaliśmy przy organizacji Panelu "Porozmawiajmy o bezpieczeństwie" (czytaj także: POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | Działania na rzecz BRD | Więcej optymizmu). Tak, tak - to małe auto służyło za główny środek transportu rzeczy i cateringu, a że sobie z tym poradzi wiedzieliśmy już po wcześniejszych testach Volkswagena up! czy Skody Citigo (czytaj także: TESTY).

Tym razem całość testu odbyła się wyłącznie w ruchu miejskim i na krótkich odcinkach, czyli w naturalnym środowisku Mii. Przy intensywnym użytkowaniu 3-cylindrowy silnik 1.0 (75 KM) zadowolił się spalaniem na poziomie 6,2 l/100 km. Optymalny moment zmiany biegów (góra/dół) podpowiadał komputer pokładowy, zaś przyspieszenie do "setki" w czasie 14 sekund w mieście nie doskwiera.

Jeśli ktoś myśli o zakupie Mii, nawet jeśli tylko podróżuje w pojedynkę, powinien dopłacić 1400 złotych do drugiej pary drzwi. Drugą inwestycją niech będą czujniki cofania. Otrzymamy je - plus tempomat i komputer pokładowy - w pakiecie praktycznym (1352 zł). W naszym przypadku SEAT wybrał droższy pakiet komfort (2263 zł), w którym znalazły się jeszcze przednie światła przeciwmgłowe i elektrycznie sterowane oraz podgrzewane lusterka.



Wersja by Mango (dopłata 4649 zł) jest nawiązaniem do, także hiszpańskiej, firmy odzieżowej. Swoje produkty kieruje do kobiet i z myślą o nich SEAT dobrał dodatki. Zewnętrznie to przede wszystkim dedykowany kolor Glam Beige (lub Deep Black), większe (bo 15-calowe) felgi w kolorze Atom Grey, którym pomalowano również lusterka boczne, chromowane listwy ochronne na drzwiach (nareszcie) i logo by Mango na (lakierowanym na czarny połysk) słupku B i pokrywie bagażnika.



Wewnątrz zmieniono nieco wygląd kokpitu, dodano beżowe wstawki i to co paniom ma się spodobać - przycisk do otwierania schowka przed pasażerem można zmienić w uchwyt do powieszenia torebki, a w osłonę przeciwsłoneczną kierowcy wbudowano podświetlane lusterko. Kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów i hamulca ręcznego obszyto skórą. Na środku kokpitu wyrósł zdejmowany ekran dotykowy. W naszym przypadku, poza funkcją obsługi rozszerzonego komputera pokładowego, radioodtwarzacza, nawigacji i zestawu głośnomówiącego, pełni rolę wyświetlacza odległości podczas parkowania tyłem (dodatkowy plus za wyciszenie muzyki po wrzuceniu biegu wstecznego).



Oczywiście i w środku znajdziemy logotypy by Mango - na chromowanych nakładkach progów przednich drzwi oraz wszystkich zagłówkach. Użyto tutaj czarnej tapicerki połączonej ze ekologiczną skórą Alcantara. Fakt ten pomaga przy montażu szyn fotelików dziecięcych typu Isofix. Przy skórzanym, twardszym rozcięciu jest i prościej i szybciej.



Nasza subtelna uwaga użyta w tytule materiału odnosi się do osłony przeciwsłonecznej pasażera. W przypadku by Mango użyto na nich ostrzeżeń dotyczących ustawienia na przednim miejscu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej. Brakowało tego i w Volkswagenie up! i w Skodzie Citigo i w pierwszym testowanym modelu Mii. Według naszego doświadczenia (chociażby z licznie przeprowadzonych Warsztatów Edukacyjnych "Bezpieczne dziecko w podróży i na drodze" - czytaj także: POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | Działania na rzecz BRD | Kierunek życzliwość - w komunikacji miejskiej) to bardzo istotny dla bezpieczeństwa element.

Okazuje się, że taka naklejka nie psuje estetyki jedynie w wystylizowanej wersji auta. Zresztą kreatorzy mody nie stronią od takich dodatków - w ostatnich dniach przypomniano w Polsce zdjęcie Karla Lagerfelda pozującego w "żółtej, brzydkiej i nie pasującej co niczego, ale mogącej ratować życie" kamizelce odblaskowej.

Kolejnym elementem, którego poprzednio brakowało do podniesienia komfortu podróżujących dzieci są przyciemniane szyby z tyłu. Znajdziemy je tylko w topowej wersji wyposażenia Style, na której właśnie bazuje by Mango. Druga para drzwi otrzymała możliwość uchylania szyb (maksymalnie do 1/4, co ponoć nie pogarsza aerodynamiki) i blokadę ich otwarcia od środka.

Oczywiście skórzane plecy foteli - inaczej niż przy jasnej tapicerce materiałowej w Skodzie Citigo - ułatwiają usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci. Minusem wciąż pozostaje brak uchwytów do mocowania przedmiotów przewożonych w bagażniku.

I jeszcze ważna rzecz odnosząca się do świateł dziennych - zapalają się wraz z uruchomieniem silnika, ale pamiętać trzeba o ich ręcznym przestawieniu na mijania podczas zapadania zmroku.

Generalnie kolejne specyficzne warunki testu potwierdziły walory malucha z Grupy Volkswagena. Pomijając subtelne różnice w by Mango, decyzja którą markę wybierzemy nadal zależy od naszych preferencji i portfela.



Testowany model: SEAT Mii 1.0 MPI 75 KM, 5-biegowa skrzynia manualna, prędkość maksymalna 171 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 13,2 sekundy, średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km, wyposażenie Style + by Mango, cena podstawowa 44 500 + 4649 złotych.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans 152 km, średnia prędkość 19 km/h, średnie zużycie paliwa (tylko miasto) 6,2 l/100 km.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Ten trzeci
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry