portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Pierwsze wrażenia | Ford Kuga II

Sprawdzian w terenie
17-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wiosną, podczas prezentacji II-generacji Kugi, miałem już okazję jechać nią z Warszawy na Mazury. Część trasy wiodła przez leśne, częściowo jeszcze zamarznięte i ośnieżone, dukty.



Po tych doświadczeniach, gdy tylko do testów trafił model z napędem na cztery koła, kierunek pierwszej jazdy był z góry przesądzony. Tereny zalewowe Wisły, a ściślej mówiąc dojazd do jednej z piaskarni. Podłoże częściowo sypkie, częściowo podmokłe, koleiny wyrzeźbione przez wywrotki, a po drodze utwardzona lecz wyboista jezdnia.

Kuga to SUV o długości 4524 mm (2690 mm) i masie blisko 1,7 tony. Testowany model osadzono na 18-calowych obręczach ze stopów lekkich z oponami o rozmiarze 235/50. To opcja, bo w standardzie montowane są "siedemnastki" (235/55), które można zamienić jeszcze na 19 cali (235/45). Prześwit auta wynosił 19,5 cm.



Napęd na cztery koła (AWD) jest stały i zależny od przyczepności każdego koła. W przypadku jej utraty przez jedno moment obrotowy przenoszony jest automatycznie na pozostałe. Całość może być także rozdzielona na przednią lub tylną oś. O wszystkim na bieżąco informuje nas komputer pokładowy. Musimy tylko ustawić odpowiednie menu na wyświetlaczu pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem. Część modeli Kugi dostępna jest z napędem na przód.

Auto, obciążone tylko kierowcą, zwinnie dawało sobie radę z każdym zadaniem. Układ ESP wzbogacony został o system ułatwiający ruszanie pod górę (HSA) oraz zapobiegający wywróceniu się pojazdu (RSC).

W takim terenie przydatne są także zabezpieczenia karoserii. Na dole, wokół całego samochodu z nadkolami włącznie, nałożono czarne, plastikowe listwy. Pod oboma zderzakami znajdowały się dyfuzory, które po części chroniły spód przy podjazdach (maksymalny kąt natarcia 21,2 stopni) i zjazdach (27,7), a podwozie osłonięto płytą.



Przyjemność z jazdy, szczególnie po leśnych drogach, potęgował panoramiczny dach. Składa się on z dwóch części, przednią można uchylać lub otwierać, zaś całość zasłonić elektrycznie sterowaną roletą. Przeszklenie to wymaga dopłaty 3 tys. złotych. Do kompletu zestaw lampek do czytania.



Kokpit Kugi, jak i elementy wyposażenia nawiązują do innych modeli Forda. W testowanym egzemplarzu zainstalowano radioodtwarzacz CD z osobnym 5-calowym ekranem i gniazdami USB, Aux-In oraz czytnikiem karty SD. Dodatkowo zawiera on zestaw głośnomówiący oparty na bluetooth, kamerę aktywowaną wrzuceniem biegu wstecznego oraz funkcję umożliwiającą sterowanie komendami głosowymi. Niestety system ten nie rozpoznaje języka polskiego. Za to wszystko trzeba też dopłacić osobno prawie 5 tys. złotych.

Kugę wyposażono również w pakiet "Driver Assistance" obejmujący m.in. system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach (ACS), monitorowanie martwego pola w lusterkach (BLIS), wspomaganie utrzymania wybranego pasa ruchu (LKA) oraz automatyczny przełącznik świateł drogowych na mijania. Ten pakiet to wydatek 3700 złotych. Jest jeszcze system wspomagający parkowanie (SAPP) za kolejne 1650 złotych.



Napęd stanowi najmocniejszy w ofercie silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów i mocy 163 koni mechanicznych z 6-biegową skrzynią manualną. Wzbogacono go o przycisk "Ford Power", który w pakiecie "KeyFree" zawiera również elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. To kolejna dopłata 2800 złotych. Sumując je wszystkie cena testowanej Kugi wzrosła o 30 tys. złotych.



Testowana wersja: Ford Kuga 2.0 TDCi 163 KM, 6-biegowa skrzynia manualna, prędkość maksymalna 198 km/h, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 9,9 sekundy, średnie zużycie paliwa 5,9 l/100 km, wyposażenie Titanium, cena podstawowa 122 350 złotych.

czytaj także:
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Ford Kuga II
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry