portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WEEKEND | Akio Toyoda • Jeep Compass • Jednoślady • Rynek opon • Drogi ekspresowe
TESTY | Pierwsze wrażenia - Pierwsza faza elektryfikacji Renault Megane
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Problemy z uprzężą w fotelikach Recaro Tian

www.jedz-bezpiecznie.pl
#DrogaDoCzystejPrzyrody

portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | strony

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Wydanie na weekend


Najczęściej czytane


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Ford Kuga II

Ford Kuga II
25-10-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Ford Kuga z napędem na cztery koła i najmocniejszym silnikiem diesla sprawia dużo radości z jazdy. Testy praktyczne bagażnika ujawniły jego dwa oblicza.



Plusy



Układ jezdny. Zdecydowanie najlepsza rzecz w wersji z napędem na cztery koła. Rozdział momentu na poszczególne osie działa w tle, to komputer monitorując przyczepność każdego z kół decyduje o odjęciu lub dodaniu mocy. Dzięki temu auto pewnie spisywało się na każdej nawierzchni drogi - od utwardzonej i mokrej, poprzez piaski, na podmokłym i trawiastym terenie kończąc. Blisko 20 cm prześwit pozwalał też na sprawne pokonywanie kolein i wyboistych dróg.



Otwieranie bagażnika. Patent na automatyczne otwieranie klapy bagażnika jest bardzo prosty. Wystarczy przesunąć stopę wzdłuż tylnego zderzaka. Po chwili migną światła awaryjne i klapa stopniowo uniesie się do góry. Do zamykania jej, także automatycznie, służy przycisk umieszczony mniej więcej tam, gdzie inni montują tradycyjną rączkę. Niestety jest to opcja za 1100 zł.

Można też skorzystać z pakietu "KeyFree", w którym jest jeszcze bezdotykowy system otwierania drzwi oraz przycisk "Ford Power" zastępujący rozrusznik. Ale ten wymaga dopłaty prawie 3 tys. złotych.



Płaska podłoga bagażnika. Składając oparcia kanapy otrzymujemy przestrzeń bagażową o pojemności 1653 litrów i długości 1691 mm. Tworzy się przy tym nierówna powierzchnia - podłoga jest niżej, a złożone na płasko plecy oparć wyżej. W zniwelowaniu różnic pomaga ruchoma podłoga w bagażniku, którą wystarczy wsunąć w odpowiednie podpórki.

Minusy



Wymiary bagażnika. Standardowa pojemność bagażnika (przy kole dojazdowym) mierzy 406 litrów. Szerokość pomiędzy nadkolami to 1032 mm, a długość 843 mm. Jak pokazała praktyka oba wymiary mogłyby być większe.



Ekran na kokpicie. Wyświetlacz dostępny jest o przekątnej 3,5; 4,2 i 5 cali. W testowanym modelu był największy i pomimo to mało czytelny. Winna jest przede wszystkim odległość umiejscowienia ekranu od głowy kierowcy. Największą niedogodnością jest obserwowanie wskazówek nawigacji.



Kierunkowskaz z przodu. Coraz częściej kierunkowskazy boczne montowane są w obudowie lusterek zewnętrznych. Takie rozwiązanie bezsprzecznie podnosi widoczność sygnalizowanego manewru, a przez to bezpieczeństwo. W Kudze umiejscowienie kierunkowskazu z przodu jest tego zaprzeczeniem. Nie wiedzieć czemu przeniesiono go z lamp głównych (I-generacja) na sam dół zderzaka, tuż obok świateł przeciwmgłowych.

Testowana wersja: Ford Kuga 2.0 Ford Kuga 2.0 TDCi 163 KM, 6-biegowa skrzynia manualna.
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 531 km, średnia prędkość 37 km/h, średnie zużycie paliwa 8,6 l/100 km.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Sprawdzian w terenie

· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2021 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry