TESTY
Plusy i minusy | Citroen C5 Tourer

Citroen C5 Tourer
15-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Testowana wersja C5 miło zaskakuje obszernym i funkcjonalnym wnętrzem oraz regulowanym zawieszeniem Hydractive III+. Mamy za to zastrzeżenia do wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo dzieci.



Plusy



Zawieszenie. Nie wszystkie wersje C5 wyposażono w technologię Hydractive III+ warto więc rozważyć droższe modele. Co w zamian? Regulacja wysokości auta w trzech poziomach (obniżona na drogę szybkiego ruchu, normalna do jazdy codziennej i podwyższona na nierówne nawierzchnie). Dodatkowo tryb sport utwardza zawieszenie, a to w połączeniu z silnikiem 2.2 o mocy 200 KM daje niesamowitą frajdę z jazdy.



Kierownica. Unieruchomienie piasty kierownicy pozwoliło m.in. na zamontowanie większej poduszki powietrznej - to patent znany już m.in. z C4. Jej kształt zbliżony jest do sześcianu, który lepiej odpowiada sylwetce człowieka, a przez to zapewnia większą ochronę. Zgrupowane w kolumnie przyciski poprawiają ergonomię, a po zmierzchu zostają podświetlone.



Przestrzeń w bagażniku. W przypadku auta z segmentu D to jeden z jego atutów, który rośnie proporcjonalnie pomiędzy sedanem, a kombi. Zaczynamy od pojemności 439 litrów (długość bagażnika 1058 mm), po złożeniu oparć kanapy mamy do dyspozycji 1462 litry (1723 mm). Jego szerokość między nadkolami to 1115 mm, a próg przy załadunku można regulować dzięki Hydractive III+. Dla ułatwienia można nim sterować przyciskiem ukrytym w bagażniku.

Minusy



Isofix. W testowanym aucie uchwyty Isofix znajdują się na skrajnych miejscach kanapy. Są one głęboko profilowane i dla wygody pasażerów obniżają się w kierunku bagażnika. Wszystko to spowodowało, że łączenie siedziska z oparciem wypadło kilka centymetrów wyżej, a to znacznie ogranicza ilość modeli fotelików Isofix, które można prawidłowo i bezpiecznie przypiąć. Problemy pojawiły się przy sztywnych szynach fotelika z grupy 0/0+, wyjściem z sytuacji są modele z regulowanym kątem.



Schemat działania poduszki powietrznej. Jej wyłącznik umieszczono w zamykanym schowku kokpitu po stronie pasażera. Wokół niego umieszczono prosty opis działania. Obszerniejszy schemat powtórzono na środkowym słupku po stronie pasażera. Taka podwójna informacja powinna cieszyć, ale z własnego doświadczenia wiemy, że wybrano dla niej najmniej odpowiednie miejsce - rzadko kto zwraca na nie uwagę. Zdecydowanie wolelibyśmy, aby ten drugi umieszczono z boku kokpitu.



Włącznik świateł awaryjnych. Co prawda znajduje się on wzorcowo na środku kokpitu, jednak bliżej do niego ma pasażer niż kierowca!

Testowany model: Citroen C5 Tourer 2.2 HDi 200 KM, skrzynia automatyczna o 6-przełożeniach.
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 515 km, średnia prędkość 29 km/h, średnie zużycie paliwa 8,7 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Jedyne kombi, jedyna limuzyna
· Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Bezpieczeństwo dziecka - foteliki i wózki