portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Plusy i minusy | Dacia Dokker Outdoor

Dwa plus trzy
07.08.2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

To nasze drugie podej�cie do Dacii Dokker - w por�wnaniu z testem z 2013 roku teraz opisujemy wi�cej element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo i komfort podr�y najm�odszych pasa�er�w. W obu przypadkach nie zmienia si�jedno - to ciekawa (tak�e finansowo) propozycja na auto dla rodzic�w z tr�jk� ma�ych dzieci.





Plusy



Przednie fotele i kanapa. Dacia mo�e i jest prostym modelem, ale montowane w niej fotele i kanapa s� bardzo obszerne, a siedziska wyj�tkowo d�ugie. W praktyce podr�uje si� bardzo wygodnie i po wielu kilometrach nie czu� zm�czenia (kiedy� do�wiadczyli�my tego w Sandero na trasie Warszawa-Pary�-Warszawa).



Mocowania Isofix. Niewiele jest samochod�w, w kt�rych na kanapie znajdziemy trzy pary mocowa� Isofix. Co prawda w naszym te�cie nie zmie�cili�my obok siebie trzech fotelik�w dzieci�cych (czytaj tak�e: TESTY | Bezpiecze�stwo dziecka - foteliki i w�zki), ale z pewno�ci� znajdziemy pasuj�ce do niej modele na rynku. A wi�c Dacia Dokker (w ka�dej wersji wyposa�enia) stanowi ciekaw� propozycj� dla rodzin z tr�jk� ma�ych dzieci. Zwracamy te� uwag� na mo�liwo�� zamontowania fotelika Isofix na �rodkowym miejscu kanapy.



Dodatkowe lusterko. Opisuj�c wyposa�enie testowanych samochod�w w zakresie bezpiecze�stwa dzieci rzadko spotykamy si� z dodatkowym lusterkiem wewn�trznym. Jego g��wnym przeznaczeniem jest obserwacja (czy te� mo�liwo�� utrzymania kontaktu wzrokowego) z dzie�mi siedz�cymi z ty�u (kanapa jest zdecydowanie bezpieczniejszym dla nich miejscem). W wersji Outdoor (szkoda, �e tylko w niej) otrzymamy je w cenie samochodu, co jw por�wnaniu Dacii z innymi markami, jest sporym i pozytywnym zaskoczeniem.

Minusy



Wy��cznik poduszki powietrznej. Od pewnego czasu sprawdzamy spos�b dezaktywacji poduszki powietrznej pasa�era - m.in. czy mo�na zrobi� to w autoryzowany spos�b. W Dacii Dokker montowane jest typowe dla Renault rozwi�zanie - prze��cznik, kt�ry wystarczy tylko wcisn�� i obr�ci� na po��dan� pozycj�. Oznacza to, �e bez wiedzy kierowcy mo�e to zrobi� ka�dy, w naszej pr�bie nawet dziecko.



Fotel kierowcy. Przy bogatym wyposa�eniu limitowej wersji Outdoor razi brak prostych rozwi�za�. Chocia�by regulacji wysoko�ci fotela kierowca. W dopasowaniu optymalnej pozycji za kierownic� skorzysta� mo�na jedynie z regulowanego k�ta oparcia fotela, ustawienia jego odleg�o�ci od kokpitu, regulacji wysoko�ci pasa bezpiecze�stwa czy ustawianej (g�ra/d�) kolumny kierownicy. Na marginesie - z wersj� Outdoor dobrze by si� komponowa�y gumowe wycieraczki na pod�odze.



Skrzynia bieg�w. Testowany egzemplarz Dacii Dokker nap�dza� silnik wysokopr�ny 1.5 dCi. Wed�ug nas to jedna z najlepszych (najoszcz�dniejszych) jednostek nap�dowych dost�pnych obecnie na rynku. Do pe�ni szcz�cia (osi�gni�cia jeszcze ni�szego spalania poza miastem) brakuje sz�stego biegu - Outdoor to topowa wersja tego modelu.

Dane z komputera pok�adowego: przejechany dystans podczas testu: 660 km, �rednia pr�dko��: 42,1 km/h, �rednie zu�ycie paliwa: 5,1 l/100 km.

czytaj tak�e:
Bezpiecze�stwo dziecka | Wyposa�enie samochodu
Bezpiecze�stwo dziecka | Foteliki i w�zki
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry