portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Renault Clio Grandtour G.T.

Dwa w jednym
18-04-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Clio w nadwoziu crossovera, hatchbacka i kombi łączy większość plusów i minusów, stąd w podsumowaniu ich nie powtarzaliśmy. To testowane tym razem wyróżnia się funkcjonalnością bagażnika i frajdą ze sportowej jazdy.



Plusy



Isofix i top tether. Renault jako jeden z nielicznych producentów, przynajmniej w części swoich modeli, montuje parę mocowań Isofix na przednim fotelu pasażera. W rodzinie nowego Clio, w tym i Capturze, dodano do nich dodatkowy punkt kotwiczenia, tzw. top-tether. Przeznaczony jest on do przypięcia taśmy, w którą może być wyposażony fotelik z grupy 1. Takie zapięcie zapobiega rotacji fotelika wokół własnej osi podczas zderzenia. Isofix + top-tether na prawym fotelu (i skrajnych miejscach kanapy - ale to dziś aż nadto oczywiste) są standardem w każdej wersji wyposażenia. Duży plus!



G.T. Testując tę wersję trzeba wspomnieć o właściwościach jezdnych. Obniżone o około 15 mm zawieszenie już zmienia środek ciężkości, co czuć przy większych prędkościach na autostradzie czy podczas pokonywania zakrętów. Wciśnięcie R.S. Drive odczuwalnie poprawia przyspieszenie i działanie przekładni EDC - ale też wzmaga apetyt na paliwo. Parametry jazdy można śledzić, a później analizować, na 7-calowym ekranie systemu R-Link, a pracę silnika podrasują głośniki Bass Reflex z aplikacją R-Sound Effect. W rezultacie mamy rodzinne kombi z segmentu B o sportowym zacięciu.



Nadwozie kombi. W segmencie B ze świecą szukać modelu, który oferowany jest także w nadwoziu kombi. Clio należy do tych wyjątków, co daje niebagatelną przewagę nad konkurencją, a przede wszystkim stanowi rozsądną propozycję dla rodzin z dziećmi. Bagażnik o objętości 443 litrów jest ustawny, a w teście z wózkami dziecięcymi pomieścił na raz oba modele.

Minusy



Fotel pasażera. W wersji G.T. w oparciach przednich foteli powiększono podparcie boczne. Rozczarujemy się nimi przy próbie montażu fotelika dziecięcego z grupy 2-3. Jego plecy nie mieszczą się pomiędzy profilami oparcia. Szkoda, bo do dyspozycji mamy mocowania Isofix, których nie wykorzystamy.



Top-tether w bagażniku. Chwalimy jego obecność na prawym fotelu, ale przeszkadza podwójna rola tych za kanapą. Można do nich przypiąć taśmę fotelika lub uchwyt siatki bądź linek zabezpieczających przewożone przedmioty. W przypadku potrzeby przypięcia obu na raz oczko uchwytu jest za małe. A jeśli już nam się to uda, to zadajemy sobie pytanie - czy nie osłabi to ich wytrzymałości podczas zderzenia?



Koło zapasowe. Nie wiadomo co przyświecało konstruktorom najnowszego Clio, gdy umieszczali koło zapasowe pod samochodem. Aby go opuścić i tak trzeba wyjąć wszystko z bagażnika, bo pod wykładziną podłogi znajduje się cały mechanizm odblokowujący. Zarówno opona, jak i felga nie są niczym osłonięte co naraża je uszkodzenia podczas jazdy.

Testowany model: Renault Clio Grandtour G.T. TCe 120 KM, automatyczna 6-przełożeniach EDC
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 843 km, średnia prędkość 58 km/h, średnie zużycie paliwa 7,2 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Ze sportowym zaciÄ™ciem
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry