portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy

Hyundai i40
07-02-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Hyundai chce wywalczyć sobie dobrą pozycję w segmencie D. W i40 oferuje bardzo bogate wyposażenie auta, ale ma to też przełożenie na cenę auta.



Plusy



Bagażnik. i40 w nadwoziu kombi to największy model z rodziny "i". Jednym z jego atutów jest oczywiście bagażnik, choć konkurencja w tym segmencie oferuje o wiele większe. Ten w i40 mierzy 553 litry, a maksymalnie można go powiększyć do 1719 litrów. Według danych producenta ma 1115 mm długości, 1010 szerokości i 717 mm wysokości. Wystarczy więc miejsca na duży, dwuczęściowy wózek i bagaż. W ich unieruchomieniu pomogą montowane fabrycznie uchwyty, o które można zaczepić gumowe linki. Niestety, dokłada w standardzie siatka nie obejmie większego przedmiotu jakim jest np. składany wózek - parasolka. W testowanej wersji Premium otrzymujemy dodatkowo dwie podłużne szyny, na których możemy regulować rozstaw uchwytów do mocowania bagażu.



Auto Hold. Samochód z automatyczną skrzynią biegów to wygoda. Jest ona jeszcze większa, gdy podczas krótkiego postoju, np. na światłach nie musimy trzymać nogi na hamulcu. Wyręcza nas w tym jego elektryczna wersja, wystarczy po zatrzymaniu mocniej nacisnąć lewy pedał - nie mylić z elektrycznym hamulcem postojowym. Natomiast ruszając naciskamy lekko pedał gazu. Niby banalne rozwiązanie, ale jeszcze nie we wszystkich modelach z automatyczną przekładnią stosowane. A jeśli ktoś nie będzie chciał z niego korzystać może tę funkcję dezaktywować. Wdzięczni za to rozwiązanie będą również kierowcy stojący za nami, po prostu nie oślepimy ich światłami stopu, co męczy szczególnie po zmierzchu.



Kanapa. Pasażerowie siedzący z tyłu mają dla siebie dużo miejsca. Nawet osoba siedząca za fotelem pasażera, gdy ten odsuniemy maksymalnie od kokpitu, nie będzie narzekała na ciasnotę na wysokości kolan. Ale są też inne atuty. Od wersji wyposażenia Comfort Plus montowane są poduszki boczne dla skrajnych miejsc kanapy - jej pasażerowie chronieni są także standardowymi kurtynami powietrznymi. W testowanej wersji Premium można również skorzystać z możliwości podgrzania swoich miejsc na kanapie - sprawdziło się to doskonale podczas zimy. Ale szkoda, że tak jak przednie fotele, nie mają funkcji chłodzenia latem. Dodatkowo komfort podróży podnoszą przyciemniane szyby boczne i tylna (standard także od wersji Comfort Plus).

Minusy



Top tether. Dodatkowy pas z zaczepem dla fotelika Isofix ma zapobiegać jego rotacji podczas wypadku. Większość producentów montuje go za tylnym zagłówkiem lub w oparciu kanapy od strony bagażnika. Hyundai w kombi i40 umiejscowił go w podłodze przestrzeni bagażowej kilka centymetrów od kanapy. Naciągnięcie dodatkowego pasa fotelika pomniejsza więc wykorzystanie atutu jakim jest długość bagażnika. Nie wspominając już o montażu dwóch takich fotelików na skrajnych miejscach kanapy.



Koła. Testowany model osadzony został na 18-calowych felgach z oponami w rozmiarze 225/45. Wygląda to efektownie i niewątpliwie dodaje autu prestiżu. Niestety ma też swoje wady, które ujawniły się podczas jazdy zimą przy intensywnych opadach śniegu. Wąski prześwit pomiędzy oponami i nadkolami zatrzymywał i ubijał błoto pośniegowe, które utrudniało manewrowanie samochodem, szczególnie na parkingu. Na szczęście podczas jazdy nie było to zbyt odczuwalne, ale w podświadomości pozostała myśli, co będzie jeśli nie da się wejść w zakręt? Rozmiar tych opon są standardem w wersji Premium, rozwiązaniem na zimę może być zakup 17-calowych kół.



Tylna szyba. Tendencją we współczesnych nadwoziach kombi jest mocno opadająca linia dachu. Wpływa to przede wszystkim na wymiary bagażnika, któremu daleko do kształtu sześcianu. Ale to także niższa klapa i znajdująca się w niej szyba co znacznie utrudnia widoczność w lusterku wstecznym. Nie wspominając już o jej zasłanianiu przez osoby siedzące na kanapie. Dodatkowo widoczność ograniczają, to co z drugiej strony jest atutem, przyciemniane lusterko wewnętrzne i barwiona szyba. Przy tym wszystkim trudności w parkowaniu tyłem, blisko 5-metrowym samochodem, mogą mieć osoby nie mające wyczucia odległości. Co prawda dostępne są czujniki parkowania, ale dopiero od trzeciej wersji wyposażenia.

Testowany model: Hyundai i40 1.7 CRDi High 136 KM, 6-przełożeniowy automat z trybem Sport
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 269 km, średnia prędkość 30 km/h, średnie zużycie paliwa 8 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Debiutant w segmencie D
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry