portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy

Mazda CX-5
15-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

CX-5 to najmniejszy z "uterenowionych" modeli Mazdy. Ale to właśnie on ma najwięcej atutów do zdominowania sprzedaży w segmencie SUV-ów.



Plusy



LDW. System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu montowany jest w coraz większej ilości modeli samochodów. Z reguły jego aktywność sprowadza się do wibracji koła kierownicy i sygnalizacji dźwiękowej. W przypadku CX-5 zapala się kontrolka z ostrzeżeniem na zestawie zegarów - co podczas jazdy można przeoczyć - oraz brzęczyk - w zależności od sytuacji - z lewej bądź prawej strony auta. Plus za jego wysoki poziom głośności. System działa powyżej prędkości 65 km/h - jego aktywacja sygnalizowana jest zapaleniem żółtej kontrolki na tarczy obrotomierza. LWD jest standardem w dwóch topowych wersjach wyposażenia, w pozostałych brak go na liście opcji.



Kamera cofania. Podczas manewrów parkowania tyłem kierowcę wspomaga kamera połączona z kolorowym wyświetlaczem wbudowanym w środkową część kokpitu. Oprócz podglądu system pokazuje linie wyznaczające położenie samochodu, aktualny promień skrętu kół oraz granicę, do której można bezpiecznie wykonać manewr. Kamera montowana jest wyłącznie w testowanej wersji SkyPassion.



Bagażnik. Z tyłu mamy do dyspozycji przestrzeń o pojemności 503 litrów - wystarczy to z zapasem do schowania dwuczęściowego wózka. Można ją zwiększyć poprzez złożenie oparć kanapy do 1620 litrów. W tej czynności od strony bagażnika pomaga system Karakuri. W jego skład wchodzi również zintegorowana z klapą ruchoma roleta.

Wady



Skrzynia biegów. Oczywiście przekładnia automatyczna to komfort co szczególnie nabiera znaczenia w dużym samochodzie i podczas jazdy po mieście. Miałem jednak wrażenie, że jej praca nie zawsze nadążała za moim naciskaniem pedału gazu. Szczególnie dawało się to odczuć podczas jazdy za miastem, gdy podczas wyprzedzania trzeba było dynamiczniej wykonać ten manewr.



Blokada zamykania okien. Wszystkie szyby boczne wyposażone zostały w automatyczną regulację, a kierowca ma możliwość zablokowania ich działania ze swojego miejsca. Jednak po wciśnięciu blokady może regulować tylko szybą w przednich drzwiach po swojej stronie. W praktyce to trochę niewygodne rozwiązanie, gdy chcemy np. na chwilę uchylić okno dziecku siedzącemu z tyłu. Aby to zrobić musimy zwolnić blokadę wszystkich. Na pocieszenie każda szyba ma czujnik zapobiegający przycięciu palców.



Tylna kanapa. Pomimo tak dużej przestrzeni w kabinie pasażerskiej mało miejsca pozostawiono dla osoby siedzącej na środku tylnej kanapy. Szczególnie brakuje go na wysokości ramion, a pod nogami przeszkadza niewysoki tunel. W plecy uwiera także schowany podłokietnik.

Testowana wersja: Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 KM 4x4, 6-przełożeniowy automat.
Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 504 km, średnia prędkość 62 km/h, średnie zużycie paliwa 8,2 l/100 km.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Nowa tożsamość Mazdy

· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry