portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Plusy i minusy | Mercedes Klasa C sedan

Na szczycie moto-technologii
28-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowa Klasa C wprowadza nowe technologie zwiększając bezpieczeństwo podróżnych, jak i pieszych. Rozczarowuje nas nieco wykonanie elementów w pakiecie stylistycznym AMG.



Plusy



Ochrona pieszego. Choć to rozwiązanie znane jest od kilku lat niewielu producentów zdecydowało się na jego upowszechnienie. Mowa o aktywnej masce silnika, która unosi się podczas potrącenia pieszego. Powstała w ten sposób "poduszka powietrzna" chroni głowę przed uderzeniem w twarde elementy. W nowej Klasie C to standard.



Agility Control. Jedną z rzeczy, przez które nie chce wysiadać się zza kierownicy Klasy C jest zmienny układ zawieszenia. Kierowca ma do wyboru ustawienie Eco, Comfort, Sport i Sport+ oraz Individual. W zależności od niego zmienia się charakterystyka pracy silnika, skrzyni biegów, amortyzatorów oraz układu kierowniczego. W modelu z pakietem stylistycznym AMG (nie mylić z rasowym AMG C 63 i C 63 S) zawieszenie obniżono o 15 mm.



Panel dotykowy. Częścią funkcji samochodu można sterować okrągłym pokrętłem umieszczonym na środkowym tunelu. W nowej Klasie C konstruktorzy poszli z duchem czasu i zamontowali panel dotykowy - reaguje na nasze gesty, przesuwanie opuszkami palców, a dane do nawigacji możemy wprowadzać pisząc po nim palcem. Dodatkowy plus za rozpoznawanie polskich znaków.

Minusy



Gaśnica. Z umieszczeniem przez producenta gaśnicy pod fotelem kierowcy zawsze będzie polemizować. Nigdy nie wiadomo jak zachowa się jej mocowanie podczas zderzenia. Pomijając już fakt, że może zmienić się w śmiercionośny pocisk, to może też potoczyć się pod nogi kierowcy bądź zablokować pedały (nie mamy potwierdzenia, czy gaśnica w tym miejscu była podczas testów EuroNCAP).



Funkcjonalność bagażnika 2. Wykorzystanie jego przestrzeni ogranicza unosząca się pod kątem - kilkanaście centymetrów przed plecami kanapy - podłoga. Wewnątrz znaleźliśmy tylko dwa zaczepy do mocowania linek bądź siatki zabezpieczającej przewożone przedmioty.



Wygląd. Nawet na tak efektownie wyglądającym modelu, jak nowa Klasa C, pakiet stylistyczny AMG może podnieść atrakcyjność auta. W zestawie m.in. imitacja dyfuzora z podwójną końcówką rur wydechowych. Te przy bliższym poznaniu okazują się także... imitacją, a właściwa (pojedyncza) końcówka rury wydechowej znajduje się na wysokości tylnego zawieszenia. Przy tej klasie auta nie powinno to mieć miejsca.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 480 km, średnia prędkość 55 km/h, średnie zużycie paliwa 6,4 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Radość od samego poczÄ…tku
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry