portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Wybrano przebieg S12 Radom - Puławy
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Plusy i minusy | Opel Insignia Tourer Country 4x4

Osobówka na trzy pary Isofiksów
17-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Insignia imponuje przestronnym wnętrzem, w którym znaleźliśmy kilka praktycznych rozwiązań. Ale są też elementy, które według nas, zmniejszają bezpieczeństwo.



Plusy



Mocowania Isofix. Na kanapie mamy 3 pary takich mocowań (odpowiadają im 3 punkty top-tether), co pozwala na różne konfiguracje ustawień fotelików typu Isofix. W przypadku przewożenia jednego dziecka najbezpieczniej (także ku jego radości) zamontować fotelik na środku. Bez problemu mieściły się też dwa obok siebie. Próbowaliśmy też ustawić jednocześnie 3 foteliki ze wszystkich grup - niestety okazało się, że jest za mało miejsca. Pomimo to 3 pary mocowań Isofix uznajemy za duży plus, bo takie rzeczy w osobówkach nie zdarzają się codziennie.



Gładzik. Postęp technologiczny idzie do przodu, jeszcze wczoraj dżojstikiem sterowaliśmy najważniejszymi funkcjami zestawu multimedialnego, dziś na środkowym panelu zastępuje go gładzik. Za pomocą palca, dwóch lub trzech możemy sterować podstawowymi funkcjami oraz wpisywać (system doskonale rozpoznaje wpisywane odręcznie polskie znaki) dane do nawigacji. Szybciej i wygodniej. W komplecie ekran dotykowy i możliwość sterowania głosem (choć tylko po angielsku lub niemiecku).



Bagażnik. Przestrzeń można zaaranżować opcjonalną (2500 zł) podwójną podłogą, która umieszczona jest na specjalnych rolkach. Podczas załadunku ciężkich rzeczy, np. złożonego roweru, można ją wysunąć. I niby nic innowacyjnego, ale brakuje tego w wielu testowanych modelach. Przy korzystaniu z dolnego poziomu bagażnika, podniesioną górną podłogę można zawiesić na dołączonej lince.

Minusy



Ostrzeżenia. Testowana Insignia wyposażona była w przednią i boczną poduszkę powietrzną pasażera, gdy są aktywne nie wolno ustawiać na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Niestety, w tej Insigni zabrakło ostrzeżeń umieszczanych tradycyjnie na osłonach przeciwsłonecznych pasażera. Jedynie przy wyłączniku poduszki znalazł się stosowny piktogram.



Kanapa. Pokryta została opcjonalną tapicerką skórzaną, a do tego zewnętrzne miejsca zostały wyprofilowane. Niestety, opada przy tym w dół (co podnosi komfort siedzenia przy dłuższych podróżach) przez co tworzy się wolna przestrzeń pomiędzy siedziskiem, a sztywnymi szynami fotelika. Podczas zderzenia może to zmniejszyć stabilność mocowania fotelika.



Słupki A. Insignia Country pomimo właściwości jezdnych poza utwardzonymi drogami pozostaje samochodem osobowym z segmentu D. Kierowca siedzi więc niżej niż w crossoverach czy SUV-ach i z tej pozycji widzi drogę. W obserwacji pieszych czy rowerzystów zbliżających się do przejścia przeszkadzają szerokie słupki A i lusterka boczne.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 515 km, średnia prędkość 51 km/h, średnie zużycie paliwa 10,0 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Z drogi
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry