portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
PRZEPISY | Rząd chce powiedzieć - stop bandytom drogowym!

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Plusy i minusy | SEAT Ibiza SC Cupra

Sportowe emocje nie dla dzieci
27-11-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

SEAT Ibiza to typowe auto miejskie, ale w wersji Cupra nabiera sportowego charakteru. Po tym teście wiemy, że zabranie nim dzieci może być problematyczne.



Plusy



Zawieszenie. Cupra to nie tylko mocniejszy silnik i dodatki stylistyczne. To także zmienione - w porównaniu do podstawowych modeli - zawieszenie. Zwiększono w nim przekrój drążka stabilizującego, amortyzatory charakteryzują się twardszą pracą, a przyczepność do nawierzchni zapewnia elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS), którą chwaliliśmy i w nowym Golfie i nowym Leonie.



Jednostka napędowa. Do Ibizy Cupra przeznaczono 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 180 koni mechanicznych. Zespolono z nim skrzynię DSG o 7 przełożeniach. Dodatkowo wyposażono ją w tryb sportowy, jazda na nim sprawia wiele radości, a odczyt zużycia paliwa na autostradzie przy prędkości 140 km/h oscylował na poziomie 10 l/100 km. Można też przejść na tryb manualny - podczas jazdy na krętych drogach przydają się łopatki do zmiany biegów umieszczone za kierownicą.



Fotele. Inne montowane są w podstawowych wersjach wyposażenia, inne w FR i inne w Cuprze. Oczywiście te ostatnie mają sportowe wyprofilowania (dobrze utrzymują naszą sylwetkę podczas dynamicznej jazdy na zakrętach), oba regulację wysokości oraz skórzaną tapicerkę. Komfort - szczególnie teraz późną jesienią - podnosiła możliwość ich podgrzania. Wszystko to świetnie współgra z charakterem tego auta.

Minusy



Oznaczenia zwiększające bezpieczeństwo dzieci. W naszym modelu nie było wyłącznika działania poduszek powietrznych pasażera. To opcja kosztująca 98 złotych i nie każdy użytkownik tego auta musi go potrzebować. Jednak brak tego wyłącznika powinien być wyraźnie oznaczony - u nas zabrakło ostrzeżeń umieszczanych tradycyjnie na osłonach przeciwsłonecznych pasażera. Stosowny piktogram - zakazujący ustawiania z przodu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy - znalazł się jedynie na ramie prawych drzwi.



Isofix. Foteliki typu Isofix można zamocować jedynie na skrajnych miejscach kanapy. Bez problemu zrobiliśmy to z bazą dla modelu z grupy 0/0+ i fotelikiem z grupy 1. W obu przypadkach dziecko zapinane jest szelkami będącymi integralną częścią fotelików. W przypadku modelu z grupy 2-3 dziecko zapinane jest tym samym co osoba dorosła pasem bezpieczeństwa. Niestety, podstawa fotelika wpiętego na Isofix zakrywa miejsce wpięcia klamry pasa. Można użyć fotelika bez mocowania Isofix jednak i to nie zapewni nam prawidłowego ustawienia go na kanapie. Jedynym rozwiązaniem, które stosowaliśmy podczas testu, było ustawienie fotelika na miejscu pasażera z przodu. Ale to z kolei utrudniało zajmowanie miejsca z tyłu, najpraktyczniej było robić to od strony kierowcy.



Miejsce na kanapie. Ibiza to auto z segmentu B, nie oczekujmy więc, że z tyłu wygodnie usiądą 3 osoby. Dwie będą miały wystarczająco dużo miejsca, pod warunkiem, że nie przekroczą 170 cm wzrostu. Wyżsi poczują na głowie podsufitkę.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 515 km, średnia prędkość 37 km/h, średnie zużycie paliwa 8,2 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | MaÅ‚a zadziora
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Dogrywka | Co ze starszymi dziećmi? | SEAT Ibiza 5-drzwiowy facelifting
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry