portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
AKCJE SERWISOWE | Stellantis, Kia i Toyota z fabrycznymi wadami
TESTY | Nowa Honda CR-V - nadwyżka dobrych rozwiązań
POLSKIE DROGI | Przetarg na budowę jednego z ostatnich odcinków A2

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Plusy i minusy | Suzuki Swift 5-drzwiowy

Suzuki Swift
05-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Bazowa wersja nowego Swifta jest bogato wyposażona w elementy podnoszące bezpieczeństwo. Brakuje jednak elastyczności w dalszym doposażeniu oferowanych wersji.



Plusy



Poduszki powietrzne. Każda wersja Swifta wyposażona jest w 7 poduszek powietrznych, w tym chroniącą kolana kierowcy. To rzadkość nawet w autach z wyższych segmentów.



Isofix. Dwie pary mocowań do fotelików dziecięcych znajdują się na skrajnych miejscach kanapy. Uchwyty są wyprowadzone na zewnątrz, a oparcia mają dodatkowe wycięcia. Zapewnia to łatwy i prawidłowy montaż szyn fotelików.



Bagażnik. Standardowa pojemność wynosi 211 litrów. Próg załadunkowy jest wysoki, jednak z drugiej strony plusem jest głębokość. Pod półką zmieściła się, postawiona na boku, gondola wózka (31 mm). Z kolei pomiędzy nadkolami zmieścił się wózek-spacerówka (długość 104 mm).

Minusy



Mało elastyczna oferta. Nowy Swift, poza wersją Sport, oferowany jest tylko z jednym silnikiem (benzynowy 1.2 VVT 94 KM). 5-biegowa skrzynia manualna montowana jest w każdej z 3 wersji wyposażenia, a automat jedynie w środkowej "Comfort" i tylko przy 5-drzwiowym nadwoziu. W tej wersji nie ma wielu elementów, których też nie dokupimy. Na liście opcji jest tylko pakiet "Integra" - nawigacja, bluetooth z zestawem głośnomówiącym, DVD i ekran dotykowy 6,1 cala.



Światła. Wsiadając do testowanej wersji Swifta trzeba pamiętać o manualnym włączeniu świateł. Pewnie z czasem można się do tego przyzwyczaić, ale dziś w autach konkurencji znaleźć montowane są światła do jazdy dziennej. Te, oparte na diodach LED, możemy dokupić do wersji "Comfort", ale z manualną skrzynią biegów. Przy naszym automacie nie ma takiej opcji.



Gaśnica. Leżąca luzem w bagażniku gaśnica przemieszczała się podczas jazdy. Podczas wypadku stanowiłaby duże zagrożenie. Gdyby przykręcić ją do bocznej ścianki ograniczyłaby szerokość bagażnika, potrzebną np. do schowania wózka-spacerówki. Chowanie gaśnicy w kole zapasowym mija się z sensem, bo powinna być w łatwo dostępnym miejscu. Producent powinien pomyśleć o innym rozwiązaniu, np. umieszczeniem pod fotelem pasażera.

Testowana wersja: Suzuki Swift 1.2 VVT 94 KM, skrzynia automatyczna o 4-przełożeniach

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 697 km, średnia prędkość b.d., średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Kwestia przy(od)zwyczajenia
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· PBezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry